Ogłoszone 27 czerwca wyniki egzaminu dojrzałości były szokująco złe: co czwarty tegoroczny maturzysta oblał egzamin z matematyki. Zdaniem ekspertów to konsekwencja nie tylko pracy liceów czy techników, ale również niskiej jakości nauczania tego przedmiotu w gimnazjach i w szkołach podstawowych. To diagnoza MEN-u.
Z matematyką nie radzą sobie już gimnazjaliści, którzy z problemami wychodzą ze szkoły podstawowej. Minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska przyznała w rozmowie z „Rzeczpospolitą”, że problem zaczyna się już na etapie nauczania wczesnoszkolnego, czyli w klasach I-III. Nauczyciele tych klas nie muszą jednak mieć kierunkowego wykształcenia matematycznego.
Prowadzimy właśnie badania kompetencji tych nauczycieli w zakresie matematyki. W sierpniu przedstawimy szczegółowe rekomendacje
-–zapewnia Kluzik-Rostkowska.
Minister zapowiada też, że od września 2015 r. MEN wspólnie z resortem nauki rozpocznie program „Szkoła ćwiczeń”. W każdym województwie zostaną wyłowione te szkoły, które odnoszą sukcesy w nauczaniu konkretnych przedmiotów.
To w nich będą odbywać staże i uczyć się praktyki zawodu przyszli nauczyciele. Szkoły otrzymają na ten cel dodatkowe pieniądze, są na to środki w ramach budżetu unijnego 2014–2020
-– zapewnia minister.
Od lat jednak sprawdziany przeprowadzane po zakończeniu nauki w szkole podstawowej i testy gimnazjalne oraz egzamin maturalny wskazują, że uczniowie najsłabiej radzą sobie z zadaniami, w których muszą skorzystać z umiejętności matematycznych.
Rząd ciągle edukację reformuje, a jest coraz gorzej.
ann/rp.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/lifestyle/202964-mature-z-matematyki-oblal-co-czwarty-maturzysta-czy-da-sie-uratowac-krolowa-nauk
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.