Proszek do prania wycofany ze sprzedaży ze względu na... nazistowskie skojarzenia

Fot. YouTube
Fot. YouTube

Koncern Procter&Gamble wycofał z rynku wprowadzony niedawno do sprzedaży proszek do prania „Ariel 88” ze względu na skojarzenia z hasłem wykorzystywanym przez neonazistów. W tych kręgach liczba 88 jest bowiem synonimem pozdrowienia „Heil Hitler”.

Litera H jest ósmą literą alfabetu, dlatego liczba 88 wykorzystywana jest powszechnie przez neonazistów w zastępstwie zwrotu „Heil Hitler”, którego publiczne użycie jest w Niemczech zakazane.

Liczba 18 jest z kolei synonimem nazwiska Adolf Hitler. O wpadce koncernu informują w sobotę niemieckie gazety, w tym „Frankfurter Allgemeine Zeitung” oraz „Bild”.

Fot. YouTube
Fot. YouTube

Jak pisze „FAZ”, nowy produkt wprowadzony został na rynek w związku ze zbliżającymi się mistrzostwami świata w piłce nożnej. Sytuację pogarsza tekst na opakowaniu, w którym mowa jest o „nowym skoncentrowaniu” i „szczególnej czystości”. Pojęcia te mogą być kojarzone z niemieckim zbrodniami i hitlerowską polityką rasową. Na kontrowersyjne skojarzenia jako pierwsi zwrócili uwagę internauci.

Przedstawiciele koncernu tłumaczą, że liczba 88 dotyczy ilości prań, jakie można wykonać za pomocą proszku znajdującego się w jednym opakowaniu. Rzeczniczka Procter&Gamble zapewniła, że jej firma zaprzestała 5 maja sprzedaży kontrowersyjnego produktu.

Zauważyliśmy błąd jeszcze zanim zaprotestowali internauci, lecz „chyba niestety za późno

— powiedziała rzeczniczka.

AM/PAP

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony.

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.