Koncern Procter&Gamble wycofał z rynku wprowadzony niedawno do sprzedaży proszek do prania „Ariel 88” ze względu na skojarzenia z hasłem wykorzystywanym przez neonazistów. W tych kręgach liczba 88 jest bowiem synonimem pozdrowienia „Heil Hitler”.
Litera H jest ósmą literą alfabetu, dlatego liczba 88 wykorzystywana jest powszechnie przez neonazistów w zastępstwie zwrotu „Heil Hitler”, którego publiczne użycie jest w Niemczech zakazane.
Liczba 18 jest z kolei synonimem nazwiska Adolf Hitler. O wpadce koncernu informują w sobotę niemieckie gazety, w tym „Frankfurter Allgemeine Zeitung” oraz „Bild”.
Jak pisze „FAZ”, nowy produkt wprowadzony został na rynek w związku ze zbliżającymi się mistrzostwami świata w piłce nożnej. Sytuację pogarsza tekst na opakowaniu, w którym mowa jest o „nowym skoncentrowaniu” i „szczególnej czystości”. Pojęcia te mogą być kojarzone z niemieckim zbrodniami i hitlerowską polityką rasową. Na kontrowersyjne skojarzenia jako pierwsi zwrócili uwagę internauci.
Przedstawiciele koncernu tłumaczą, że liczba 88 dotyczy ilości prań, jakie można wykonać za pomocą proszku znajdującego się w jednym opakowaniu. Rzeczniczka Procter&Gamble zapewniła, że jej firma zaprzestała 5 maja sprzedaży kontrowersyjnego produktu.
Zauważyliśmy błąd jeszcze zanim zaprotestowali internauci, lecz „chyba niestety za późno
— powiedziała rzeczniczka.
AM/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/lifestyle/194948-proszek-do-prania-wycofany-ze-sprzedazy-ze-wzgledu-na-nazistowskie-skojarzenia