PGE to jeden z największych w Polsce mecenasów kultury i sponsorów sportu. W swojej działalności sponsoringowej szczególną wagę przykłada do realizacji projektów skierowanych na rozwój i edukację dzieci, a także wsparcia społeczności lokalnych.
Co czwarty uczeń w Polsce wziął udział w projektach edukacyjnych z zakresu kultury skierowanych do dzieci i młodzieży realizowanych bądź wspieranych przez PGE. A 6 mln osób uczestniczyło we wszystkich wydarzeniach kulturalnych wspieranych przez PGE.
PGE jest jedną z największych firm w Polsce, liderem transformacji energetycznej o ogromnym potencjale organizacyjnym i finansowym. Ten potencjał wykorzystujemy do wsparcia naszych partnerów sponsoringowych. Dla PGE sponsoring sportu i mecenat kultury to nie tylko promocja firmy i marki. To działania, które są bardzo ważnym elementem naszej odpowiedzialności społecznej – chcemy być sponsorem społecznie zaangażowanym. Dlatego dużą wagę przykładamy do realizacji projektów z zakresu rozwoju i edukacji dzieci. Poprzez sponsoring budujemy nasze zaangażowanie w rozwój społeczny, wspieranie lokalnych społeczności, upowszechnianie aktywność fizycznej i sportu, ale także promocję kultury. Jako spółka Skarbu Państwa służymy społeczeństwu, zapewniając bezpieczeństwo energetyczne poprzez dostawy energii elektrycznej i ciepła, ale także wspierając jego rozwój, szczególnie w małych ojczyznach
– mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
PGE Partner polskiego sportu i animator rozwoju kultury fizycznej dzieci i młodzieży
PGE jako partner polskiego sportu i animator rozwoju kultury fizycznej dzieci i młodzieży nie tylko wspiera sport profesjonalny, dbając o poprawę warunków polskich reprezentantów. Zapewnia także środki finansowe na rozwój infrastruktury sportowej niezbędnej do uprawiania sportu przez dzieci i młodzież.
Wspiera każdą dyscyplinę, współpracuje z partnerami na wielu poziomach: profesjonalnym, amatorskim, dziecięcym i edukacyjnym. Elementem sponsoringu sportu PGE jest także propagowanie aktywności fizycznej wśród najmniejszych dzieci jako formy spędzania wolnego czasu.
Wspólnie z PGE Polską Grupą Energetyczną od wielu lat realizujemy projekty, które mają na celu aktywizowanie młodych ludzi. Dążymy do tego, żeby zbudować w dzieciach przekonanie, że ruch i aktywność to fajny sposób spędzania czasu wolnego. Poprzez sportową zabawę, do której zachęcają rozpoznawalni sportowcy, budujemy także zaangażowanie w uprawianie sportu. Efektem naszej wspólnej pracy jest też to, że stale powiększamy bazę selekcyjną dla licznych dyscyplin sportu zwiększając szansę, że najbardziej utalentowane dzieci będą mogły uprawiać swoją wybraną dyscyplinę. Razem budujemy przyszłość polskiego sportu
— komentuje Artur Siódmiak - były piłkarz ręczny, olimpijczyk Stowarzyszenie Akademia Sportu Artura Siódmiaka.
Na poziomie profesjonalnym, PGE wspiera polskie kadry narodowe i najważniejsze krajowe kluby z różnych dyscyplin sportowych. W 2022 roku wspierani przez PGE sportowcy profesjonalni zdobyli blisko 250 medali na zawodach rangi mistrzostw świata i Europy.
Nawiązanie współpracy z PGE Polską Grupą Energetyczną to jeden z najważniejszych kroków w ostatnich latach w polskim pływaniu. Pozyskanie sponsora, dzięki któremu jesteśmy w stanie rozwijać tę piękną dyscyplinę to powód do wielkiej dumy. Polski Związek Pływacki inwestuje duże kwoty w szkolenie. Kładąc nacisk na rozwój młodszych zawodników, którzy w najbliższych latach mają dać nam wielkie powody do radości na najważniejszych światowych imprezach, nie tylko w klasycznym pływaniu, bo chcę podkreślić, że Polski Związek Pływacki zajmuje się również piłką wodną, pływaniem artystycznym, skokami do wody oraz pływaniem na wodach otwartych. Nie da się przecenić wsparcia, dzięki któremu możemy podnosić jakość naszego szkolenia, organizować większą liczbę obozów treningowych, co sprawia, że zawodnicy mają szansę stać się lepszymi - dodaje Otylia Jędrzejczak
– była pływaczka, mistrzyni olimpijska Prezes Zarządu Polski Związek Pływacki.
PGE Mecenasem Kultury
PGE jako jeden z największych w kraju mecenasów kultury, szczególnie wspiera inicjatywy edukacyjne. Celem PGE jest zapewnienie powszechnego dostępu do edukacji z zakresu muzyki i sztuki. Realizuje go w ramach programu „PGE Kulturalna Grupa Energetyczna”.
Muzea i instytucje muzyczne wspierane przez PGE oprócz regularnej działalności prowadzą liczne działania edukacyjne, w tym lekcje skierowane do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych czy warsztaty dla najmłodszych. Tylko w 2022 roku w instytucjach kultury wspieranych przez PGE zostało zorganizowanych ponad 6 tys. pojedynczych wydarzeń, w których wzięło udział blisko 6 mln osób. Dodatkowo, w muzealnych programach edukacyjnych, wspieranych przez PGE, wzięło udział ponad 960 tys. dzieci. Oznacza to, że co czwarty uczeń w Polsce wziął udział w zajęciach z dziedziny kultury, które zostały zrealizowane ze wsparciem PGE.
W ramach „PGE Kulturalnej Grupy Energetycznej” spółka wspierała w 2022 r. 4 muzea: Muzeum Narodowe w Krakowie, Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Narodowe w Lublinie i Muzeum Zamku Królewskiego na Wawelu, jak również 16 filharmonii i instytucji muzycznych w całej Polsce: Filharmonię Narodową w Warszawie, Filharmonię Opolską im. Józefa Elsnera, Filharmonię Śląską, Operę i Filharmonią Podlaską, Filharmonię Zielonogórską, Filharmonię im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, Filharmonię im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego, Toruńską Orkiestrę Symfoniczną, Filharmonię Podkarpacką im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, Filharmonię im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, Filharmonię Świętokrzyską im. Oskara Kolberga w Kielcach, Filharmonię Gorzowską, Operę Nova w Bydgoszczy, Filharmonię Dolnośląską w Jeleniej Górze i Polską Filharmonię Bałtycką im. Fryderyka Chopina w Gdańsku.
Efektywność sponsoringu PGE w 2022 roku wyniosła 817 proc. – co oznacza, że każda złotówka wydana przez PGE na sponsoring w 2022 roku zwróciła się ponad 8-krotnie.
Jednocześnie, rośnie świadomość społeczna o działalności sportowej i kulturalnej realizowanej przez PGE.
W ramach badań przeprowadzonych na zlecenie PGE, przez Instytut Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, w lutym 2022 roku na grupie 1000 osób, blisko 50 proc. badanych wskazało PGE jako sponsora polskiego sportu, przy czym aż 63 proc. zgadza się, ze stwierdzeniem, że PGE jest partnerem polskiego sportu i animatorem rozwoju kultury fizycznej dzieci i młodzieży.
W przypadku kultury, 75,3% wskazało PGE jako sponsora kultury, z czego 46% dorosłych Polaków zgodziło się ze stwierdzeniem, że marka PGE jest mecenasem kultury wysokiej.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kultura/647679-nie-tylko-promocja-firmy-i-marki-pge-sponsor-zaangazowany
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.