Jest rok 1917. Świat pogrążony jest w mrokach Pierwszej Wojny Światowej. Do małej portugalskiej wioski Fatimy, podobnie jak do tysięcy miejscowości w całej Europie płyną dramatyczne wieści o tysiącach zabitych. Do domów wracają okaleczeni i pozbawieni nadziei weterani. W takich chwilach łatwo o zwątpienie i załamanie. Właśnie w takich okolicznościach troje dzieci z Fatimy doświadcza niezwykłego spotkania. Ich oczom ukazuje się Matka Boża, by przekazać im przepowiednie dla świata. Relacje dzieci z tego wydarzenia spotykają się z wielkim sceptycyzmem zarówno osób świeckich jaki i przedstawicieli Kościoła. Nikt nie traktuje poważnie dziecięcych opowieści. A jednak wieść o cudownych wydarzeniach w Fatimie roznosi się coraz dalej. Tysiące pielgrzymów przybywają do wioski, a cud fatimski zaczyna odmieniać ich losy, wywierając przemożny wpływ także na instytucję Kościoła i na cały świat.
W świecie chrześcijańskim portugalskie miasto Fátima znane jest z wydarzeń z 1917 roku, gdy trójce młodych pasterzy objawiła się cudownie Maryja Dziewica. Ten znany dotychczas głównie z rolnictwa obszar, stał się w niedługim czasie jednym z najbardziej popularnych ośrodków religijnych na całym globie. Współcześnie miasto odwiedza każdego roku ponad sześć milionów pielgrzymów. Twórcy Fatimy pragną mimo wszystko przypomnieć światu o tej niezwykłej historii oraz niezmierzonej mocy wiary za pomocą filmu łączącego wszystko, co najlepsze w dzisiejszym kinie, z tradycyjnym przekazem na temat życia w braterstwie i pokoju.
Muzykę do „Fatimy” napisał niezwykle płodny włoski kompozytor Paolo Buonvino, wliczając „Gratia Plena”, fenomenalną pieśń wybrzmiewającą na napisach końcowych głosem tenora Andrei Bocellego. Ścieżka dźwiękowa do filmu została nagrana w legendarnym rzymskim studiu Forum Music Village, a wokal Bocellego dograno w jego prywatnym studiu w Toskanii.
Bocelli jest zagorzałym katolikiem i wyznaje zasadę, że wiara jest jedną z najważniejszych rzeczy w życiu.
To dar, który staram się chronić. Zawsze inspirowała mnie świadomość, iż religia katolicka kładzie duży nacisk na kobiecą perspektywę, co pięknie zostało przeniesione przez producentów w ramy tego filmu. Jestem dumny z tego, że mogłem w nim zaśpiewać
— mówi Bocelli.
Matka Boża Fatimska jest źródłem duchowości i prostoty, która stanowi podstawę wiary jako pomostu łączącego to, co ludzkie, z tym, co boskie. Nic dziwnego, że przez stulecia powstało tyle pieśni sławiących jej niezwykłość oraz płynące z jej objawień przesłanie nadziei, pokoju i braterstwa.
Producent Jamesa Volk, który zapoczątkował projekt „Fatimy” stwierdził:
Nie chciałbym, żeby nasza praca była traktowana jako film dla wierzących, uważam bowiem, że nie ma znaczenia, czy widz jest wierzący, wierzący ale nie praktykujący, czy niewierzący. Każdy znajdzie tu coś dla siebie
— podsumowuje Volk.
Film niesie uniwersalne przesłanie, byśmy wszyscy spróbowali zmienić się na lepsze, bo tylko tak będziemy mogli uczynić świat lepszym miejscem. Oto historia małej dziewczynki, która uczy się, że mimo problemów z matką oraz innymi ludźmi świat jest pięknym miejscem, o które warto walczyć. Tak po prostu. Mam nadzieję, że nasz film pozostawi widzów właśnie z taką świadomością.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kultura/568319-fatimaw-czasach-wielkiej-wojny-ludzie-poszukiwali-nadziei