Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu zachęca do udziału w konkursie #100SekundWMuzeum. Aby wziąć w niej udział należy wybrać się jednej z instytucji muzealnych i nagrać ok. półtoraminutowy filmik.
Wizyty w muzeach to wyjątkowa okazja do poznawania historii i bezpośredniego kontaktu ze sztuką. Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ciągu ostatnich 6 lat powołało, wybudowało lub zmodernizowało ponad 200 instytucji muzealnych, które tworzą „Sieć nowoczesnych muzeów”. Fascynujące dzieła sztuki, świadectwa naszej historii, prezentowane w bardzo atrakcyjny sposób przy pomocy nowoczesnych technologii, docierają do coraz szerszego grona odbiorców, przyciągają młodych ludzi, budzą emocje i zainteresowanie kulturą. Konkurs #100SekundWMuzeum kierujemy właśnie do młodych. Zachęcamy, aby w wybranej przez siebie instytucji muzealnej, która z jakiegoś powodu jest im bliska, nagrali krótkie wideo i opowiedzieli o tym, jakie wrażenia wywołuje w nich wizyta w muzeum, czego tam poszukują, co przyciąga ich uwagę. W ten sposób mamy nadzieję dotrzeć do jeszcze szerszego grona młodych odbiorców
– mówi wicepremier Piotr Gliński.
Zachęcamy do podzielenia się Państwa wrażeniami z polskich instytucji muzealnych lub muzeów zagranicznych związanych z Polską. Szczególnie polecamy skorzystanie z oferty tworzonej „Sieci nowoczesnych muzeów“. Składa się na nią ponad 200 instytucji w całej Polsce - działających lub nowo powstających, poświęconych przede wszystkim polskiej historii, takich jak Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, Muzeum Historii Polski w Warszawie, Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, Muzeum Dom Rodziny Pileckich w Ostrowi Mazowieckiej, Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku, Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL w Warszawie czy Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce
– zachęca Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.
Na czym polega akcja #100SekundWMuzeum?
Aby wziąć udział w konkursie #100SekundWMuzeum wystarczy odwiedzić z telefonem wybraną instytucję muzealną i w krótkim, około półtoraminutowym (umowne 100 sekund) wideo przedstawić swoje emocje i wrażenia z wizyty. Konkursowa praca nie musi dotyczyć jedynie muzealnych wnętrz, może również prezentować np. ogrody lub parki, które stanowią nieodłączną część niektórych muzeów. Następnie filmik należy przesłać na adres mailowy: [email protected] oraz umieścić go na swoim koncie w mediach społecznościowych, dodając hashtag #100SekundWMuzeum.
Jakie nagrody przewidziano dla zwycięzców?
Zdobywcy pierwszego i drugiego miejsca jako nagrodę otrzymają dla siebie i rodziny lub grupy przyjaciół (łącznie do 10 osób) możliwość indywidualnego zwiedzania muzeum wybranego z listy umieszczonej na podstronie akcji: www.gov.pl. Laureatom podziwiającym wystawy będzie towarzyszył w roli przewodnika kurator danej placówki. Ponadto zwycięzca konkursu otrzyma kamerę sportową GOPRO HERO8 Black. Z kolei uczestnik, który zajmie drugie miejsce oprócz indywidualnego zwiedzania otrzyma również gimbal marki DJI OSMO Mobile 4. Trzecie miejsce nagrodzimy gimbalem marki DJI OSMO Mobile 4.
Zwieńczeniem akcji będzie zmontowany z najlepszych konkursowych propozycji film, przedstawiający polskie muzea widziane oczami młodych ludzi. Powstanie również internetowa chmura słów najtrafniej opisujących polskie muzea.
mly/www.gov.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kultura/566697-mkdnis-zacheca-do-udzialu-w-akcji-100sekundwmuzeum