„Odważne, wyraziste i ambitne” europejskie filmy artystyczne, pokazywane wcześniej na czołowych festiwalach, obejrzy 100 wybranych polskich widzów; następnie to oni zdecydują, która z produkcji trafi do kin w Polsce - wszystko to w ramach projektu Scope100.
Osoby zainteresowanie udziałem w przedsięwzięciu mogą zgłaszać się do 20 listopada.
Scope100 to projekt online, stworzony przez zajmującą się dystrybucją filmową firmę Gutek Film z myślą o widzach, dla których kino jest życiową pasją, przeznaczony dla ludzi z całej Polski w różnym wieku, z różnym wykształceniem.
„Jesteś wielbicielem arthouse’owego kina? Chcesz odkrywać nowe, odważne filmy zaraz po festiwalowych premierach i zadecydować, który z nich trafi do kin?” - tak do udziału w projekcie zachęcają organizatorzy. Miłośnicy kina, którzy chcieliby wziąć udział w Scope100, do 20 listopada muszą wypełnić kwestionariusz na stronie www.gutekfilm.pl/scope100.
**Na podstawie nadesłanych zgłoszeń wybranych będzie - w terminie do 14 grudnia - stu widzów.&& Ci uzyskają darmowy dostęp poprzez internetową platformę VoD do 10 nowych europejskich filmów, pokazanych w ostatnim roku na znanych międzynarodowych festiwalach, np. w Cannes, Locarno, Berlinie.
Będą to odważne, wyraziste i ambitne produkcje, które nie trafiły jeszcze ani do kin, ani nie zostały zakupione przez polskich dystrybutorów.
-informuje Gutek Film.
Jak podkreślono, w projekcie Scope100 decyzja należeć będzie do samych widzów, podczas gdy zazwyczaj to dystrybutorzy decydują o tym, co trafi na ekrany kin.
W drugiej części projektu Scope100, po wybraniu przez widzów zwycięskiego filmu (wyniki mają być ogłoszone pod koniec stycznia), uczestnicy zostaną zaproszeni do współpracy przy jego promocji.
Będą współdecydowali o polskim tytule, plakacie, zwiastunie oraz hasłach reklamowych. Najbardziej aktywni spośród z nich, którzy włączą się w lokalną promocję zwycięskiego filmu, zostaną wyróżnieni filmowymi nagrodami, m.in. akredytacjami na festiwal T-Mobile Nowe Horyzonty.
-zapowiedziano.
Wymogami, by wziąć udział w naborze, są: znajomość języka angielskiego - pozwalająca na oglądanie filmów w oryginalnej wersji z angielskimi napisami, a także posiadanie szybkiego łącza internetowego, umożliwiającego streaming filmu.
Projekt ma drugą edycję. Został zainicjowany w 2014 roku, wówczas jako Scope50. Dzięki uczestnikom pierwszej edycji na polskie duże ekrany trafiły w tym roku filmy „Magical Girl” (Hiszpania, reż. Carlos Vermut, w polskich kinach od 12 czerwca) oraz „Party Girl” (Francja, reż. Marie Amachoukeli, Claire Burger, Samuel Theis, w polskich kinach od 15 maja).
MAGICAL GIRL jak Corrida. Między rozsądkiem i emocjami. RECENZJA
PARTY GIRL. Pomarszczona rewolucja seksualna. RECENZJA
PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kultura/270537-widzowie-zdecyduja-jaki-film-pojawi-sie-na-ekranach-kin-znakomita-akcja
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.