Behemoth nie ma kontrowersyjnych teledysków, tylko bluźniercze. Wpisanie w scenariusz nowego koncertowego teledysku do singla „Oro Pro Nobis Lucifer” wyretuszowanych scen z protestów przeciw polskim koncertom zespołu Darskiego, jest drwiną z chrześcijan.
Sceny z niedawnych protestów przeciw polskiej trasie koncertowej satanistycznego Behemoth znalazły się jako wprowadzenie, swoiste intro do koncertowego teledysku grupy. Teledysk nie odbiega od innych tego rodzaju produkcji ani ideologicznym przesłaniem, ani tzw. artyzmem. Mamy ukazany koncert w bluźnierczej scenerii scenicznego okultystycznego misterium i amoku uczestniczących w tym fanów. Pod względem muzycznym nie ma tu rewelacji, jest typowe dla zespołu Darskiego trzymanie się konwencji, z uwypukleniem techniki, bez muzycznego feelingu. Jednak jest pewien element, który nie tyle zastanawia, co niepokoi. Bezpośrednie, osobowe uderzenie w uczestników wspomnianych protestów.
Wykorzystanie w teledysku wizerunków osób biorących udział w proteście mógł na pewno wywołać kolejny protest. Pewnie dlatego zespół postanowił, że zrobi pewien wybieg, który będzie ich usprawiedliwiał ( zamazane oczy protestujących ) , a z drugiej uderzał w chrześcijan ( sposób zamazania ). Ten zabieg na pewno jest nawiązaniem do okultystycznych praktyk wydrapywania oczu na zdjęciach osobom, którym źle się życzy. Ta dwuznaczność na pewno będzie oficjalnie kontestowana przez Darskiego, jednak nie zmieni to negatywnego wydźwięku i znaczenia takiego zabiegu w kręgach satanistycznych.
Uderzenie dodatkowo w swój kraj, w Polskę, jest zachowaniem niegodnym. Nadanie Polsce negatywnej promocji jest zaprzeczeniem lansowanej do tej pory tezy, że Behemoth jest ambasadorem polskiej kultury. Oczywiście jest, ale tylko siebie.
Adam Darski ofiarował swoją krew do namalowania obrazu, który stał się okładką płyty „The Satanist”. Wykonał ją rosyjski okultysta Dienis „Forkas” Kostromitin i jest wypełniona okultystyczną symboliką. Dopóki sam lider Behemoth wikła siebie w okultyzm, to jego wolna wola, ale skoro postanawia w zemście za protesty i odwołany koncert zachowywać się niczym lalkarz voodoo, ukazuje to jego prawdziwe zamiary, które wcześniej nazywał artystycznym performence.
GK
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kultura/252799-behemoth-bluzni-drwi-i-pluje-w-twarz-chrzescijanom
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.