17 listopada na rynek trafiła druga część kompilacji „Don’t Panic We’re From Poland 2.0” – marki, która międzynarodowej branży muzycznej kojarzy się z najciekawszymi trendami i zjawiskami w polskiej muzyce aktualnej.
Projekt „Don’t Panic! We’re from Poland” został zainicjowany przez Instytut Adama Mickiewicza w 2008 roku i od tej pory charakterystyczne hasło stało się już synonimem młodej, ciekawej i najwyższej jakości muzyki z Polski.
Na wydanej w kwietniu tego roku pierwszej części serii znalazły się nagrania najciekawszych polskich artystów ostatnich sezonów, a zarazem czołowych muzycznych towarów eksportowych z Polski – m.in. Rebeki, Bokki, Kamp!, Xxanaxx, The Dumplings, Kari, Fismolla i The Dumplings.
Druga część kompilacji „Don’t Panic We’re From Poland” to najlepszy dowód na to, że dobra passa polskiej muzyki wciąż trwa, a rodzima scena muzyczna ma jeszcze dużo do zaoferowania. Na płycie „Don’t Panic We’re from Poland 2.0” znalazło się 17 utworów. Tak jak przy okazji pierwszej części serii, wybór nie był łatwy. Tym razem pojawiają się artyści mniej znani, nierzadko debiutanci, bez dużych płyt, a nawet kontraktów fonograficznych.
Tych docenionych z kolei, zaprezentowano w niepublikowanych wcześniej remiksach. Wszystko razem tworzy zestaw barwny klimatem i brzmieniem jak barwna i intrygująca potrafi być nowa muzyka z Polski.
„Don’t Panic! We’re from Poland” to kompleksowy program promocji polskiej muzyki aktualnej. Tworzą go koncerty, showcase’y, panele i konferencje. Równie ważne jak prezentacja muzyków jest tworzenie przyjaznej przestrzeni do działań networkingowych. Impulsem do powstania projektu była potrzeba zorganizowania prezentacji polskich artystów z kręgu szeroko pojętej muzyki aktualnej - wydarzenia skierowanego w pierwszej kolejności do branżowych profesjonalistów z zagranicy. Warszawski showcase szybko przyniósł efekty w postaci bliźniaczych wydarzeń na najważniejszych festiwalach na całym świecie.
W ciągu sześciu lat dynamicznego rozwoju projektu „Don’t Panic We’re from Poland” polscy muzycy na stałe zagościli w programach najważniejszych europejskich, amerykańskich i azjatyckich festiwali m.in. SXSW, CMJ, Culture Collide w Stanach Zjednoczonych, The Great Escape, Liverpool Sound City w Wielkiej Brytanii, Reeperbahn Festival, C/O Pop w Niemczech, Eurosonic Noorderslag w Holandii, Waves Vienna w Austrii, Tallinn Music Week w Estonii, Primavera Sound w Hiszpanii czy Tokyo Jazz Festival w Japonii.
Hasło „Don’t Panic We’re From Poland” i charakterystyczny niebiesko-różowy królik staje się synonimem młodej, ciekawej i najwyższej jakości muzyki z Polski.
rep / WMP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kultura/252721-kroliki-znow-atakuja-najlepsza-nowa-polska-muzyka
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.