Do tej pory mogłoby się wydawać, że darmowe ebooki to najlepsza forma reklamy dla młodych pisarzy. Okazuje się jednak, że metoda ta jest coraz mniej skuteczna.
Jak wynika z danych opublikowanych przez portal Smashwords, wydawania ebooków za free już niebawem może być opłakane w skutkach dla początkujących literatów. Dlaczego? **W szybkim tempie wzrasta liczba autorów publikujących we własnym zakresie, którzy korzystają z tego sposobu na dotarcie do czytelników, przez co bezpłatne ebooki przestają już być tak atrakcyjne.
Darmowe ebooki pobierano w minionym roku 39 razy częściej niż płatne. Oznacza to, że atrakcyjność tytułów dostępnych bezpłatnie drastycznie spadła, ponieważ w 2013 roku stosunek ten wynosił 91:1, zaś w 2012 roku 100:1 -
czytamy na portalu ksiazki.onet.pl.
Raport Smashwords obejmuje łącznie aż 250 tysięcy tytułów, dostępnych w ofercie tego self-publishingowego portalu od kwietnia 2013 do marca 2014 roku.
gah/Onet
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kultura/251686-darmowe-ebooki-juz-nie-pomagaja-w-promocji