Już od soboty, 5 lipca na antenie HBO będzie można oglądać trzeci sezon serialu komediowego „Kłamstwa na sprzedaż”, którego bohaterami są bezwzględni pracownicy korporacji.
Serial jest inteligentną i złośliwą satyrą na pełen chciwości i kłamstwa świat amerykańskiego biznesu. Marty Kaan (Don Cheadle) jest rekinem biznesu. Jest pozbawionym skrupułów, skutecznym menedżerem. Swoim współpracownikom wpoił zasadę, by nie wahali się przed niczym, by osiągnąć swój cel. Marty i jego ludzie żyją w kłamstwie, są gotowi zniszczyć konkurencję i zrobią wszystko, aby utrzymać się na szczycie w świecie biznesu. Nie ma dla nich żadnej świętości.
Serial został zainspirowany powieścią Martina Kihna How Management Consultants Steal Your Watch and Tell You the Time. Gwiazdami produkcji są nominowany do Oscara Don Cheadle (Hotel Ruanda, Miasto gniewu), który za swoją rolę otrzymał Złoty Glob i nominację do Emmy oraz Kristen Bell (serial Weronika Mars, Pewnego razu w Rzymie). Pomysłodawcą serialu jest Matthew Carnahan (Black Circle Boys, serial Intrygi i kłamstwa). Producentem serialu jest telewizja Showtime.
„Kłamstwa na sprzedaż” są reklamowane trzema słowami: „ Zabawny. Brudny. Biznes.” Idealny slogan. Serial Stephena Hopkinsa, oparty na powieści Martina Kihna pt. „How Management Consultants Steal Your Watch and Tell You the Time” jest przezabawny. Jednak jest to humor bardzo specyficzny. Jest to humor “brudny” i “perwersyjny”, jaki znamy choćby z przywołanego „Californication”. Na szczęście twórcom udało się zrealizować komedie inteligentną, która nie sięga poniżej pewnego poziomu. A to w dzisiejszych czasach nie jest łatwe. Jednak przede wszystkim jest to serial o wielkim biznesie i zasadach, a właściwe ich braku, jakie w nim (nie) panują. Ta część produkcji stacji Showtime przeraża najmocniej. Jeżeli szefowie korporacji i banków w taki sposób zarządzają naszymi pieniędzmi (globalizacja powoduje, że Kowalski w Morągu odczuwa zawirowania na Wall Street), to mamy czego się obawiać. Nie zapominajmy, że tłuste ryby z Manhattanu w kryzysowej sytuacji są i tak ratowane przez polityków pieniędzmi podatków. Kto na tym zyskuje? Oczywiście konsultanci i pijarowcy, którzy w czasach kryzysu finansowego są niezbędni niczym sanitariusze na wojnie. Jeżeli serial ogląda szef Amber Gold, to pewnie szczerze żałuje, że w Polsce nie ma jeszcze Martiego Kaana i jego ferajny w garniturach.
pisał w recenzji pierwszego sezonu serialu Łukasz Adamski.
Trzeci sezon serialu Kłamstwa na sprzedaż będzie można oglądać od 5 lipca w każdą sobotę o godz. 23.30 w HBO. Serial będzie również dostępny w serwisie HBO GO.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kultura/251528-cynicy-powrcaja-klamstwa-na-sprzedaz-iii-juz-w-polskiej-tv