Brytyjski zespół Kasabian mocno i negatywnie wyraził się o marce produktu, jaką jest Miley Cyrus: to "p... koszmar 21 wieku". Muzycy zespołu uderzają w przemysł muzyczny i jego marketing. To kolejny głos w dyskusji, w której bierze udział wiele muzycznych gwiazd.
Kasabian koncentrują się na stylu marketingu muzycznego związanego z Miley Cyrus. Wykonawczyni "Wrecking Ball" zabiegała o wywołanie kontrowersji w ostatnich miesiącach wieloma głośnymi incydentami, w tym występem na MTV VMA, gdzie wyzywająco tańczyła z gigantycznych misiem i z piosenkarzem Robinem Thicke. To promocja bazująca na wywołaniu krytyki jej zachowania, choć sama Miley twierdzi, że jest to związane z jej charakterem. New Musical Express opublikował wywiad z Kasabian.
Kompozytor i gitarzysta Serge Pizzorno powiedział dla NME:
Nie wiem, co świat robi z człowiekiem. Tylko p... pieniądz jest najważniejszą rzeczą. Przemysł muzyczny stworzył postać Miley Cyrus, to nasza wina. Ona jest po prostu cholernie akumulująca internetowe porno, p... hip-hop i p... świat Disney'a. To tylko p... koszmar z 21 wieku.
Dodał:
To nie jest tylko jej wina, bo wszyscy ją stworzyliśmy. Jej rozgłos idzie przez Twitter, te wszystkie bzdury, które wchodzą w umysł.
Wokalista Tom Meighan, który ma córeczkę, dodał:
Moja córka nie będzie nigdy taka jak Cyrus, nie ma mowy.
Kasabian zagrają w Polsce. Będą gwiazdą Orange Warsaw Festival 2014. Brytyjczycy wystąpią ostatniego dnia festiwalu - 15 czerwca.
rep / NME
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kultura/250183-kasabian-miley-cyrus-to-koszmar-xxi-wieku