Jeden z najzabawniejszych i jednocześnie najbardziej przerażających seriali o amerykańskich korporacjach wraca do telewizji. Nagrodzony Złotym Globem za swoją rolę Don Cheadle znów będzie kłamał, prowadził machiavieliczne gry i próbował uratować swojego zwichrowanego syna.
HBO podaje, że pierwszy odcinek drugiego sezonu „Kłamstwa na sprzedaż” pojawi się na antenie w poniedziałek, 1 lipca o godzinie 23. Marty Kaan (Don Cheadle) jest prawdziwym rekinem biznesu. To niezwykle skuteczny menedżer, który nauczył swoich współpracowników, że na drodze do wyznaczonego celu mogą pozwolić sobie na wszystko. W drugim sezonie serialu piętrzą się intrygi, wszędzie panuje chaos i dochodzi do kolejnych fuzji, a Marty i jego ekipa objeżdżają cały kraj, by doradzać wielkim firmom i bawić się jak prawdziwe gwiazdy rocka – naturalnie, na rachunek klienta. Imają się wszelkich sztuczek, by zrobić wrażenie na wszechwładnych prezesach i doprowadzić do podpisania lukratywnych kontraktów. W gabinetach, salonach i sypialniach elity kraju korupcja ma się świetnie i każdy dba wyłącznie o swoje interesy.
Serial wyprodukowany przez Showtime jest inteligentną i złośliwą satyrą na świat biznesu. Scenariusz został oparty na powieści Martina Kihna pt. "How Management Consultants Steal Your Watch and Tell You the Time". Gwiazdami produkcji są nominowany do Oscara Don Cheadle ("Hotel Ruanda", "Miasto gniewu"), który za swoją rolę otrzymał Złoty Glob i nominację do Emmy, oraz Kristen Bell (serial "Weronika Mars"). Pomysłodawcą produkcji jest Matthew Carnahan ("Black Circle Boys", serial "Intrygi i kłamstwa").
_**Premiery nowych odcinków drugiego sezonu serialu "Kłamstwa na sprzedaż" będzie można oglądać od 1 lipca na antenie HBO w poniedziałki o godzinie 23. po 2 odcinki oraz w serwisie HBO GO. Cały pierwszy sezon serialu jest dostępny w serwisie HBO GO.
Recenzent naszego portalu Łukasz Adamski tak pisał o pierwszym sezonie produkcji:
„Kłamstwa na sprzedaż” są reklamowane trzema słowami: „ Zabawny. Brudny. Biznes.” Idealny slogan. Serial Stephena Hopkinsa, oparty na powieści Martina Kihna pt. „How Management Consultants Steal Your Watch and Tell You the Time” jest przezabawny. Jednak jest to humor bardzo specyficzny. Jest to humor “brudny” i “perwersyjny”, jaki znamy choćby z „Californication”. Na szczęście twórcom udało się zrealizować komedię inteligentną, która nie spada poniżej pewnego poziomu. A to w dzisiejszych czasach nie jest łatwe. Jednak przede wszystkim jest to serial o wielkim biznesie i zasadach, a właściwe ich braku, jakie w nim (nie) panują. Ta część produkcji stacji Showtime przeraża najmocniej. Jeżeli szefowie korporacji i banków w taki sposób zarządzają naszymi pieniędzmi (globalizacja powoduje, że Kowalski w Morągu odczuwa zawirowania na Wall Street), to mamy czego się obawiać. **Nie zapominajmy, że tłuste ryby z Manhattanu w kryzysowej sytuacji są i tak ratowane przez polityków pieniędzmi podatków. Kto na tym zyskuje? Oczywiście konsultanci i pijarowcy, którzy w czasach kryzysu finansowego są niezbędni niczym sanitariusze na wojnie. Jeżeli serial ogląda szef Amber Gold, to pewnie szczerze żałuje, że w Polsce nie ma jeszcze Martiego Kaana i jego ferajny w garniturach.
Wielką siłą produkcji jest nowatorska narracja, przypominająca „Przeboje i podboje” Stephena Frearsa, i błyskotliwe dialogi. “Kłamstwa na sprzedaż” to jednak popis jednego z najciekawszych czarnoskórych aktorów amerykańskich Dona Cheadle.
Q/materiały prasowe z HBO/wnas.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kultura/248490-klamstwa-na-sprzedaz-2-juz-w-lipcu-w-hbo-przezabawni-cynicy-powracaja
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.