Media ikoniczne, jak telewizja, internet, wideo osiągają szczyty zainteresowania wśród społeczeństwa, a zwłaszcza młodzieży. Od pewnego czasu z upadkiem czytelnictwa idzie w parze tryumf „oglądactwa”
— mówi w wywiadzie dla „Naszego Dziennika” bp Adam Lepa.
Biskup podkreśla, że ta tendencja zauważalna jest także w mediach.
Na tej fali powstały w Polsce setki tytułów o charakterze kolorowych magazynów, które dominują na rynku prasowym.
Hierarcha nie ma wątpliwości, że uzależnienie od takiej prasy, może prowadzić do zwiększenia podatności na manipulację.
Wszak jego nośnikiem jest zasadniczo obrazek, który fascynuje pięknem kolorów i sławą reklamowanej gwiazdy; zaś tekstów, które mogłyby skłaniać do pogłębionego myślenia i trzeźwej oceny, nie ma
— ocenia biskup.
Bp Lepa wyraża również niepokój, że dziś osoby, które biorą udział w badaniach dotyczących czytelnictwa, nie tylko nie wstydzą się tego, że nie czytają, a wręcz przeciwnie — są z tego dumne.
Dlatego hierarcha apeluje by chronić młode pokolenia przed tym trendem i wskazuje by od najmłodszych lat rozwijać ambitne pasje takie jak czytanie książek i krytyczne myślenie.
lap/Nasz Dziennik/Onet.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/kosciol/231060-bp-adam-lepa-od-pewnego-czasu-z-upadkiem-czytelnictwa-idzie-w-parze-tryumf-ogladactwa