„Chrześcijanie rzucili się na getto, Niemcy ich przepędzali, a oni z narażeniem życia szabrowali…” – umieszczenie przy jednej z głównych ulic stolicy planszy z tak prowokacyjnie rozpoczynającą się opowieścią sfinansowały władze m.st. Warszawy.

Jeden z oburzonych przechodniów dał wyraz swej ocenie, dopisując krótką recenzję: „KŁAMSTWO!”.

Planszę z bulwersującym warszawiaków cytatem opatrzono nazwiskiem Marka Chmielewskiego, 51-letniego radnego PSL z gminy Orla w województwie podlaskim.

Nie doszłoby jednak do tej demonstracji antychrześcijańskich fobii i kłamliwej interpretacji relacji niemiecko-żydowsko-polskich w czasie II wojny światowej, gdyby nie dotacja, której z budżetu m.st. Warszawy udzieliła rządząca stolicą Platforma Obywatelska.

Wystawę „Galeria Przechodnia”, na którą składa się ta i kilkanaście innych plansz, zorganizowało stowarzyszenie „Most nad Pustynią”. Umieszczona ją 200 metrów od Pomnika „Mokotów Walczący – 1944”, na ogrodzeniu na lewo od wejścia do Parku Dreszera przy ul. Puławskiej, na terenie mokotowskiej parafii św. Michała. Na pierwszej planszy rzuca się w oczy napis „Projekt finansuje m.st. Warszawa” i – chyba pomyłkowo wybrane – logo promocyjne „Zakochaj się w Warszawie w Śródmieściu”.

Na domiar wszystkiego spora część wystawy (ale akurat nie ta z planszą, o której mowa) jest zupełnie niewidoczna, bo ukryta w wąskiej szparze między ogrodzeniem parku a powierzchniami reklamowymi, które Zarząd Transportu Miejskiego pozwolił przez najbliższe 7 lat umieszczać na nowych wiatach przystankowych firmie AMS S.A. z grupy medialnej Agora.

Finansowanie przez m.st. Warszawy wystawy tak fatalnie usytuowanej, że częściowo niewidocznej, trudno uznać za gospodarne i celowe, a zamieszczenie na wystawie cytowanej planszy powinno dyskwalifikować jej autorów i sponsorów.

Dziś na Sesji Rady Dzielnicy Mokotów będę wnioskował o przeprowadzenie nadzwyczajnej kontroli legalności, rzetelności, celowości i gospodarności tych działań miejskich urzędów i władz, które doprowadziły do sfinansowania przez m.st. Warszawa tej prowokacyjnie antypolskiej i antychrześcijańskiej wystawy.

ZOBACZ ZDJĘCIA