O czym one mówią?

Czytaj więcej Subskrybuj 50% taniej
Sprawdź
Fot. YouTube
Fot. YouTube

Zatrudnianie atrakcyjnych prezenterek potrafi przyciągnąć uwagę płci przeciwnej. Niestety efekt może być odwrotny od zamierzonego. Odbiorca, zamiast skupić się na treści materiału, jest zaoferowany wdziękami "pani z telewizji".

Urocze kobiety zawsze były ozdobą programów telewizyjnych, teledysków czy spotów reklamowych. Kilka z nich zyskało sobie miano kultowych, jednak nie za sprawą niezwykłego przesłania, ale walorów czysto estetycznych.

Prawdziwym przełomem była reklama banku Pekao SA sprzed kilkunastu lat, w której zagrała popularna aktorka Tamara Arciuch. Kobieta, wystylizowana na Sharon Stone z "Nagiego instynktu", mówiło dosyć długo i rzeczowo (oczywiśćie jak na reklamę telewizyjną). Okazało się jednak, że reklama nie przekazała odbiorcom zbyt wielu informacji, ponieważ ci byli skoncentrowani na czerwonej sukience aktorki. Spot doczekał się nawet kontynuacji...

Z podobnym zjawiskiem mamy do czynienia w przypadku stosunkowo nowej reklamy porównywarki ubezpieczeń samochodu rankomat.pl. Mogłoby się wydawać, że spot takiego produktu nie jest w stanie przyciągnąć uwagi przeciętnego zjadacza chleba. Tymczasem, gdy na ekranie pojawia się atrakcyjna brunetka w niebieskiej sukience, wszyscy - bez względu na to czy problem ubezpieczeń AC/OC ich dotyczy lub nie - z uwagą przyglądają się referującej temat dziewczynie. Co ciekawe, przedstawiciele firmy przyznali niedawno, że nie zamieścili na portalu YouTube reklamy w wersji HD, ponieważ nie spodziewali się, że spot osiągnie tak dużą popularność.

Z podobnym zjawiskiem stykamy się również w dziennikarstwie. Popularny (dla wielu przede wszystkim - kontrowersyjny) portal piłkarski weszlo.com również postawił na walory estetyczne. W rolę reporterki wcieliła się ciemnowłosa piękność Paulina Jurczak, która przeprowadza wywiady z polskimi piłkarzami. I chociaż rozmówcy czasem otwierają się przed uroczą dziennikarką, internauci rzadko odnoszą się w komentarzach do treści rozmowy, bardziej skupiając się na urodzie Pauliny. Mimo, że często można usłyszeć, że dziewczyna jest zbyt sztuczna czy nawet słabo przygotowana do rozmów, nikt nie pokusi się o żądanie zmiany przy mikrofonie. Nawet, gdy Paulina nie wie dokładnie, ile dzieci ma jej rozmówca...

Żaden z powyższych przypadków nie odbił się jednak tak szerokim echem, jak udział młodej modelki Luxuri Astaroth w teledysku do piosenki "Nie lubimy robić", nagranej w ramach projektu "Równonoc". Kontrowersyjny wideoclip, wzbudzający dwuznaczne skojarzenia stał się prawdziwym hitem, przyczyniając się do wypromowania całego albumu. Z kolei dla tajemniczej brunetki okazał się przepustką do wielkiej popularności. Czar jednak prysł, gdy w programie "Dzień Dobry TVN" Luxuria powiedziała, że jej idolką jest... Doda. Poza zająknięciami i powtarzającymi się "yyyy", "eeee", była to i tak jej najbardziej sensowna wypowiedź (sic!).

Jak widać, wygląd to nie wszystko...

gah

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych