Choć władze unijne w ramach polityki ratowania klimatu stawiają na bezemisyjny transport, to sukcesu nie widać. Elektryki sprzedają się słabo, a kolejne firmy rezygnują z aut wodorowych. Właśnie koncern Stellantis wycofał się z planu produkcji samochodów dostawczych na wodór, do której przygotowywał zakłady w Gliwicach i w Hordain we Francji.
To niszowy segment bez perspektyw na średnioterminową stabilność gospodarczą – tak o autach na wodór mówi Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny koncernu Stellantis na Europę.
W efekcie zakład w Polsce, podobnie jak fabryka we Francji, gdzie w najbliższych tygodniach miała na dobre ruszyć produkcja samochodów dostawczych napędzanych wodorem zapewne poprzestaną na wytwarzaniu elektryków i hybryd. Jeszcze półtora roku temu wydawało się, że…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Jeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/735296-pomimo-ambicji-brukseli-wodor-to-wciaz-nisza