Informacja o nawiązaniu przez państwowego operatora partnerstwa z Temu ściągnęła na firmę lawinę krytyki za, „wspieranie serwisu niszczącego branżę e-handlową” - pisze „Rzeczpospolita”. Poczta Polska argumentuje, że działa zgodnie z prawem, a Temu obsługują już wszyscy główni gracze na rynku.
Partnerstwo z Temu
Poczta Polska zapowiedziała „partnerstwo strategiczne” z platformą Temu, które ma umożliwić integrację logistyczną i szybsze dostawy klientom w Polsce - wynika z opublikowanego trzy dni temu komunikatu operatora. Jak wskazała Poczta Polska, współpraca ma poprawić jakość usług, zwiększyć niezawodność dostaw oraz objąć ich zasięgiem całą Polskę, co przełoży się na większe zadowolenia klientów z usług obu firm.
Operator pocztowy podkreślił, że „gwarantuje szybkie i precyzyjne” sortowanie, przetwarzanie i dostarczanie przesyłek do ponad 22 tys. punktów odbioru.
Współpraca z tak dużym, globalnym graczem, jak TEMU dodatkowo umacnia naszą silną pozycję. Polacy bardzo chętnie korzystają z platform zakupowych, więc zadaniem Poczty Polskiej jest usprawnienie procesu, skracanie czasu dostaw i zapewnienie konkurencyjnych cen
— stwierdził wiceprezes Poczty Polskiej Piotr Szajczyk, cytowany w komunikacie spółki.
Według komunikatu rzecznik Temu wskazał z kolei, że współpraca z Pocztą Polską ma zwiększyć możliwości realizacji zamówień w Polsce i zapewnić sprawniejszy proces dostawy.
Spadła krytyka
„Rzeczpospolita” dziś przypomina, że Poczta Polska, ogłaszając porozumienia, pochwaliła Temu za cel, którym jest osiągnięcie 80 proc. europejskich dostaw za pośrednictwem lokalnych magazynów.
Jest to rozczarowujące działanie spółki Skarbu Państwa, które osłabi pozycję konkurencyjną polskich i europejskich firm. Chińskie firmy są nie tylko subsydiowane przed rząd Państwa Środka ale - jak widać - do ich rozwoju przyczyni się Poczta Polska. Jestem zdziwiona i zaniepokojona takimi partnerstwami. Musiało się to odbyć poza wiedzą rządu. Nie wierzę, że nasi politycy by do tego dopuścili
— mówi cytowana przez dziennik Patrycja Sass-Staniszewska z Izby Gospodarki Elektronicznej.
„Rzeczpospolita” pisze, że organizacja od dawna ostrzega, że Chiny wspierają eksport e-commerce, stosując pomoc publiczną poprzez lokalne subsydia, ulgi podatkowe i działania promujące sprzedaż bezpośrednią, co obniża koszty chińskich sprzedawców o około 20 proc. Polscy e-sprzedawcy nie mogą z nimi konkurować cenowo, gdyż musieliby stosować zakazane prawem ceny dumpingowe.
CZYTAJ TAKŻE:
olnk/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/731650-poczta-nawiazuje-wspolprace-z-temu-to-sciagnelo-krytyke
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.