Prawie 5 mln widzów w Polsce ogląda telewizje lokalne. Najpopularniejszą z nich jest Telewizja WTK z Poznania, którą śledzi niemal 350 tys. osób. Stacje mocno angażują się w życie swoich miast i ich mieszkańców. Zdecydowanie gorzej radzą sobie ze stroną finansową swojej działalności.
Dwa lata temu, po wakacjach, Gawex Media, sieć kablowa ze Szczecinka (woj. zachodniopomorskie) poinformowała swoich klientów, że rezygnuje z nadawania lokalnego programu informacyjnego „Echa dnia”. Paweł Dołębski z zarządu Gawex Media wyjaśniał, że choć program byłą wizytówką jego firmy, to wiązał się z ponoszeniem dużych kosztów. Spółka postanowiła skoncentrować się na bardziej dochodowym biznesie, czyli na dostarczaniu usług telekomunikacyjnych, takich jak internet, czy na deweloperce budowlanej. Finanse to coraz większy problem telewizji regionalnych i lokalnych, które według najnowszych danych Krajowego Instytutu Mediów (KIM) przed swe ekrany przyciągają 4,9 mln osób.…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/672805-marek-jaslan-telewizje-lokalne-silne-misja-slabe-finansami