W roku 2023 walczymy o wynik ponad 1 mld zł zysku PLL LOT - poinformował wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki. Dodał, że nie ma zgody na sprzedaż firmy. I pomyśleć, że dekadę temu Donald Tusk jako ówczesny premier przekonywał, że LOT jest rzekomo nierentowny.
„Nie ma zgody na sprzedaż PLL LOT”
W roku 2023 walczymy o (…) zysk netto LOT powyżej 1 mld zł
— powiedział w poniedziałek wiceminister Małecki podczas gali „Zasłużeni dla PLL LOT”.
Mamy wszyscy świadomość, jak trudny, jak konkurencyjny, wymagający i zmienny jest rynek lotniczy. Więc mówię o 1 mld zł z nadzieją
— dodał.
Nie ma zgody na sprzedaż PLL LOT, nie ma zgody na pozbycie się „polskiego żurawia”
— podkreślił Małecki.
„Najbardziej punktualna linia lotnicza w Europie”
Wiceszef MAP dodał, że dzisiaj mówimy o LOT jako o „najbardziej punktualnej linii lotniczej w Europie w tym półroczu”.
Trzymam kciuki, żeby to utrzymało się i przylgnęło do LOT na stale
— wskazał.
Wiceminister podziękował jednocześnie zarządowi LOT-u za utrzymywanie pozycji firmy w odbudowującym się po pandemii rynku lotniczym.
Przeszliśmy największy kryzys lotnictwa, największe zawirowanie w historii lotnictwa, jakim była pandemia covid-19
— przyznał.
Liczę na to, że LOT wraca na ścieżkę wzrostu i będzie osiągał bardzo dobre wyniki
— powiedział.
A co dekadę temu opowiadał Tusk?
Można? Jak widać, można! Przy tej okazji warto przypomnieć, że dekadę temu ówczesny premier miał zgoła inne podejście do PLL LOT. Nasza polska firma miała miała być rzekomo nierentowna, a bez grupowych zwolnień miała nie przetrwać…
Najwyższy czas zerwać z doktryną, że LOT to jest firma, którą należy ratować za wszelką cenę, niezależnie od realiów, tylko dlatego, że nazywa się LOT i że ma piękną tradycję
— mówił w 2013 roku Donald Tusk. Miało nawet dojść do prywatyzacji.
CZYTAJ TAKŻE: „Najwyższy czas zerwać z doktryną, że LOT należy ratować za wszelką cenę”. Internet przypomina słowa Tuska! WIDEO
Ponad 113,7 mln zł zysku w ubiegłym roku
W ubiegłym roku PLL LOT wypracowały ponad 113,7 mln zł zysku przy przychodach przekraczających 8,3 mld zł i przewiozły 8 mln pasażerów, wykonując ponad 85 tys. lotów.
Samoloty PLL LOT bezpośrednio latają do portów w Europie, a dalekodystansowe rejsy realizują do Stanach Zjednoczonych, Kanady, Chin, Japonii i Korei Południowej.
Głównym akcjonariuszem PLL LOT jest Skarb Państwa (69,3 proc. udziałów), a drugim (30,7 proc.) - Polska Grupa Lotnicza (PGL), należąca w 100 proc. do Skarbu Państwa.
olnk/PAP/wPolityce.pl/Twitter
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/660215-pll-lot-walczy-o-ponad-1-mld-zl-zysku-jak-bylo-za-tuska