Rynek nowych aut doszedł do ściany. Klienci nie akceptują ceny za ubogo wyposażony samochód z segmentu B na poziomie 100 tys. zł.
Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w kwietniu bieżącego roku średnia cena nowego samochodu w polskim salonie wyniosła 174 tys. 492 zł! W porównaniu z zeszłym rokiem średnio wzrost cen nowych aut wyniósł aż 12,8 proc. Za ten wzrost w wartościach bezwzględnych nie odpowiada wyłącznie sektor aut premium, które w Polsce stanowią niemal 25 proc. rynku nowych samochodów i który przeżywa obecnie rozkwit. W segmencie najtańszych aut, gdzie wzrost cen był dodatkowo stymulowany wejściem w życie przepisów o obowiązkowym wyposażeniu pojazdów w wybrane systemy bezpieczeństwa, podwyżki wyniosły według szacunków średnio aż 60 proc. (wzrost raty uwzględniający podwyżkę ceny katalogowej auta, brak rabatów, a także wzrost stóp procentowych).…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Jeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/655722-kamil-gieroba-rajd-cenowy