Projekt masowej produkcji polskiego auta elektrycznego od początku wzbudza emocje i dyskusje. W ostatnich miesiącach sprawa przyśpieszyła: ogłoszono kilka partnerstw kluczowych dla ElectroMobility Poland. Czy projektantom uda się wykonać sprint i w 2026 r. zamknąć usta sceptykom, gdy zgodnie z obietnicami polski samochód elektryczny stanie się dostępny?
W styczniu 2017 r., a więc jeszcze przed przyjęciem „Planu Rozwoju Elektromobilności w Polsce” przez rząd, powstał projekt „Uruchomienie produkcji polskiego samochodu elektrycznego”. Już wtedy działała spółka ElectroMobility Poland (EMP). Prezentacja prototypów elektrycznego modelu e-auta, nazwanego Izera, miała miejsce w 2020 r. Wtedy ElectroMobility Poland zapowiadało, że pierwsze egzemplarze zjadą pod koniec 2023 r., a linia produkcyjna Izery ruszy pełną parą w 2024 r.…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/647456-kamil-gieroba-sprint-na-dlugim-dystansie