Jak podaje niemiecki dziennik telewizyjny Tagesschau, Chiny i Niemcy planują ekspansję w polskich terminalach kontenerowych. Morze Bałtyckie, to nie jedyny kierunek w Europie. Możliwe jest także zaangażowanie w struktury logistyczne, w basenie Morza Śródziemnego.
O sprawie pisze Aleksandra Fedorska na łamach portalu biznesalert.pl. Autorka przypomina o dyskusji, jaka toczyła się w Niemczech. Dotyczyła sprzedaży udziałów chińskiej firmie COSCO w projekcie portu, w Hamburgu, gdzie zostanie zbudowany nowy odcinek portu kontenerowego „Trellerort”.
Kanclerz Olaf Scholz opowiadający się za inwestycjami Chińczyków w tą część infrastruktury strategicznej występował praktycznie sam, bo koalicjanci, ministerstwa federalne i nawet służby bezpieczeństwa były temu przeciwne
— przypomina Fedorska.
Niemiecko-chińska ekspansja w polskich portach
Jak czytamy na portalu biznesalert.pl, „niemieckie media dotarły do dokumentów z 2020 roku, które wskazują na to, że działania COSCO w Hamburgu to tylko początek”. Chińczycy mieli już wcześniej omawiać z zarządem hamburskiego portu HHLA „ewentualne zaangażowanie Niemiec w struktury logistyczne w basenie Morza Śródziemnego i Bałtyku”.
Według dokumentu Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Technologii, firmy uzgodniły również w umowie akcjonariuszy, że będą szukać możliwości udziału w terminalu w Polsce. Z informacji wewnętrznych wynika, że pod uwagę mogłyby być brane porty w Gdańsku i Gdyni
— przekazał niemiecki dziennik telewizyjny Tagesschau.
Pytana o sprawę przez niemieckie media firma HHLA podkreśliła, że postrzega „Inicjatywę Jedwabnego Szlaku” jako instrument lepiej łączący Azję i Europę.
Jako europejski dostawca usług logistycznych, HHLA chce uczestniczyć w silnej europejskiej sieci, a także pomóc w jej kształtowaniu
— mówił rzecznik firmy zarządzającej hamburskim portem.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
mm/biznesalert.pl
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/625776-niemcy-chca-z-chinczykami-wkupic-sie-w-polskie-porty