Wybudowanie hurtowej sieci światłowodowej sprawia, że każdy detalista może się rozwijać, unikając trudnego, czasochłonnego i kosztownego procesu inwestycyjnego – twierdzą hurtowi operatorzy, którzy niedawno pojawili się na rynku telekomunikacyjnym w Polsce. Inna jest opinia lokalnych dostawców internetu, którzy uważają, że hurtownicy preferują duże telekomy.
Niemal półtorej dekady temu (w latach 2007–2008) media rozgrzał ostry spór między Anną Streżyńską, ówczesną prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), a Telekomunikacją Polską SA (dziś Orange Polska). Prezes UKE obwieściła wtedy plan podziału dominującego na rynku wówczas operatora, któremu zarzucano praktyki monopolistyczne, na dwie części – hurtową i detaliczną. Anna Streżyńska walczyła wówczas o wzrost konkurencyjności na rynku…
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/621928-marek-jaslan-operatorzy-hurtowi-zmieniaja-krajobraz-rynku