Grupa Orlen otworzyła 10 nowych stacji paliw na Słowacji i znalazła się wśród pięciu największych sieci na tym rynku. Po uruchomieniu kolejnych planowanych obiektów koncern będzie dysponować ponad 90 stacjami i wejdzie do grona trzech największych sieci w tym kraju - poinformował PKN Orlen.
CZYTAJ TAKŻE:
-Prezes PKN Orlen: Połączenie z PGNiG to bezpieczeństwo, lepsza oferta i stabilny zysk
10 nowych stacji Orlenu na Słowacji
Grupa Orlen otworzyła 10 nowych stacji paliw na Słowacji i z 36 obiektami znalazła się wśród 5 największych sieci na tym rynku. Nowe stacje samoobsługowe zostały uruchomione między innymi w Bratysławie i Koszycach
— przekazał w środę PKN Orlen.
Koncern zapowiedział jednocześnie, że po uruchomieniu kolejnych planowanych obiektów będzie dysponować tam ponad 90 stacjami i wejdzie do grona trzech największych sieci w tym kraju.
Po przejęciu kolejnych stacji Orlen znajdzie się w „czołowej trójce”
PKN Orlen przypomniał, że łącznie na rynkach zagranicznych Grupa Orlen posiada blisko 1100 stacji, przy czym, zgodnie z założeniami strategii Orlen 2030, zamierza zwiększyć udział stacji zagranicznych w sieci z 37 proc. do 45 proc.
Otworzyliśmy 10 kolejnych stacji na Słowacji, dzięki czemu Grupa Orlen zalazła się wśród 5 największych sieci na tym rynku
— napisał w środę na Twitterze prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Jak dodał, przejęcie kolejnych stacji w ramach środków zaradczych uplasuje tam koncern „w czołowej trójce”.
Na rynkach zagranicznych mamy już blisko 1100 nowoczesnych stacji
— przypomniał jednocześnie Obajtek.
„W ciągu 3 lat udało nam się zbudować silną i rozpoznawalną markę”
Prezes PKN Orlen zapewnił, że zgodnie z przyjętą strategią koncern konsekwentnie wzmacnia swą pozycję na rynkach zagranicznych.
Skutecznie wykorzystujemy doświadczenie zdobyte w ekspansji międzynarodowej przy dynamicznym rozwoju sieci na rynku słowackim. W ciągu 3 lat udało nam się zbudować silną i rozpoznawalną markę
— podkreślił zarazem Obajtek, cytowany w środowym komunikacie PKN Orlen.
Jak zaznaczył, PKN Orlen dostrzega duży potencjał tego rynku i co istotne, jest na nim również „silnie obecny” ze sprzedażą hurtową, co uzupełnia łańcuch wartości koncernu.
PKN Orlen wyjaśnił, że nowe, samoobsługowe stacje pod marką Orlen na Słowacji powstały w ramach rebrandingu 10 stacji z pakietu 25 przejętych przez Grupę Orlen od lokalnej sieci. Koncern podał jednocześnie, że proces rebrandingu wszystkich stacji z tego pakietu planowany jest do końca 2022 r.
Nowe stacje oferują paliwa EFECTA i są w pełni zautomatyzowane. Łącznie na rynku słowackim Grupa Orlen prowadzi 14 stacji w formacie samoobsługowym, uzupełniających ofertę 22 obiektów prowadzących sprzedaż pozapaliwową
— przekazano w informacji.
Przypomniano jednocześnie, że Grupa Orlen działa na rynku słowackim od 2019 r., kiedy to spółka otworzyła w tym kraju swoją pierwszą stację paliw.
Do końca 2022 r. sieć będzie liczyła 50 obiektów, natomiast w ramach realizacji środków zaradczych po połączeniu z Grupą Lotos, Grupa Orlen przejmie od MOL 41 dodatkowych stacji
— wspomniał PKN Orlen.
Zwrócił uwagę, że obecnie Grupa Orlen posiada również ok. 15 proc. udział w hurtowym rynku paliw na Słowacji.
aja/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/619688-orlen-otworzyl-10-nowych-stacji-paliw-na-slowacji