Od początku tego roku sklep internetowy Polskiej Grupy Górniczej obsłużył 236 tys. 846 klientów, do których trafiło prawie milion ton węgla - wynika z najnowszych informacji PGG, która jest największym krajowym producentem węgla opałowego. W e-sklepie zarejestrowanych jest ok. 800 tys. użytkowników.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Minister Moskwa: „Nie obawiamy się, że węgla zabraknie. To, co będzie potrzebne przy zakupach węgla to cierpliwość”
Mimo że zakup węgla bywa bardzo trudny i wymaga dużej cierpliwości, po każdej sesji zakupowej we wtorki i czwartki licznik e-sklepu rośnie o kilkadziesiąt tysięcy ton i kilka tysięcy nabywców
— wskazuje Grupa w czwartkowym komunikacie.
Ułatwienie dla klientów
Aby ułatwić setkom tysięcy klientów sklepu internetowego szybkie rozwiązanie typowych spraw związanych z zakupem węgla, formalnościami lub kwestiami technicznymi, w czwartek w portalu Polskiej Grupy Górniczej uruchomiono podstronę zawierającą zbiór najczęściej zadawanych przez klientów pytań, wraz z odpowiedziami.
Zestaw najczęściej zadawanych pytań ułożyli pracownicy e-sklepu i informatycy, którzy na co dzień stykają się z prośbami klientów o pomoc. Forma pytań i odpowiedzi ułatwia zrozumienie szczegółów regulaminu i zasad sprzedaży. FAQ czytelnie wyjaśnia najpowszechniej występujące wątpliwości i sprawy, które często wydają się trudne tylko na pierwszy rzut oka
— wyjaśnił rzecznik PGG Tomasz Głogowski.
Pytania podzielono tematycznie na cztery grupy spraw. Pierwsza to wątpliwości dotyczące zakupu węgla luzem oraz paczkowanych ekogroszków. Szczegółowe procedury zamówień i dostaw tych produktów różnią się, bo oprócz wspólnej opcji odbioru osobistego w kopalni, dostarczaniem węgla paczkowanego pod adres domowy zajmują się kurierzy Poczty Polskiej, a węgiel luzem transportują współpracujący z PGG kwalifikowani dostawcy.
Osobny zestaw odpowiedzi poświęcono deklaracjom Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB), które są ważnym dokumentem dotyczącym spalania węgla – bez zamieszczenia w profilu klienta skanu prawidłowego dokumentu CEEB niemożliwe jest dokonanie zakupu w e-sklepie.
Czwarta grupa spraw dotyczy kłopotów technicznych, które napotykają klienci. Często są to problemy, które można łatwo i szybko usunąć samemu, np. czyszcząc w historii przeglądarki pliki cookies (ciasteczka) itp. Informatycy PGG tłumaczą, że e-sklep z konieczności ma wysoki poziom rozbudowanych zabezpieczeń.
Podstrona FAQ podlega ciągłej aktualizacji i uzupełnieniom. Będą tam pojawiać się aktualne odpowiedzi na nowe pytania internautów, których bez przerwy przybywa
— zapewnił rzecznik Polskiej Grupy Górniczej.
olnk/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/614413-sklep-internetowy-pgg-sprzedal-prawie-milion-ton-wegla