Z prezesem PGE Polska Grupa Energetyczna, Wojciechem Dąbrowskim rozmawiamy na temat opublikowanego właśnie Raportu Sponsoringowego za 2021 rok i nowej strategii wsparcia kultury przez energetyczny koncern.
wGospodarce.pl: Panie prezesie, z opublikowanego przez PGE Polską Grupę Energetyczną Raportu Sponsoringowego za 2021 rok wyłania się obraz świadomych, długofalowych działań idących w kierunku powiększania obszaru działalności sponsoringowej Grupy. Jakie korzyści przynosi biznesowi działalność sponsoringowa? Jak to wygląda z perspektywy PGE?
Wojciechem Dąbrowski: Grupa PGE systematycznie poszerza zakres działalności sponsoringowej o kolejne obszary. Angażujemy się w działania spójne z naszą działalnością biznesową. W skali ogólnopolskiej wspieramy rozwój sportu oraz kultury, budując relacje z lokalnymi społecznościami, które - jako nasi pracownicy, klienci i partnerzy - tworzą otoczenie, w którym działamy. Zaangażowanie w sponsoring traktujemy jako inwestycję w przyszłość.
Jesteśmy największym przedsiębiorstwem elektroenergetycznym w Polsce, dostawcą energii elektrycznej do ponad 5 milionów klientów oraz liderem zmian w polskiej energetyce. Poprzez sponsoring wzmacniamy rozpoznawalność marki PGE jako firmy prowadzącej w zielonej zmianie.
Jakie były największe i najbardziej znaczące inicjatywy sponsoringowe Grupy PGE w 2021 roku?
Nasz flagowy projekt sponsoringowy w 2021 r. to oczywiście PGE Narodowy, z którym przedłużyliśmy umowę na kolejne 5 lat. Kontynuowaliśmy współpracę z klubami występującymi w najwyższych klasach rozgrywkowych: siatkówki – PGE Skra Bełchatów, piłki nożnej – PGE FKS Stal Mielec czy koszykówki – PGE Spójnia Stargard
Wykonaliśmy także przełomowy krok angażując się w sponsoring PGE Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej co jest odpowiedzią na założenia naszej strategii biznesowej zgodnie z którą chcemy być firmą nowoczesną stawiającą na nowoczesne usługi energetyczne i rozwiązania w biznesie.
2021 rok był siódmym z kolei w którym nasza marka towarzyszyła rywalizacji żużlowców w najlepszej żużlowej lidze świata jaką jest PGE Ekstraliga.
Równocześnie wzmocniliśmy obszar sponsoringu kultury. Zostaliśmy mecenasem Galerii Sztuki XIX wieku w Muzeum Narodowym w Warszawie i kontynuujemy tę współpracę także w tym roku jako patron roku jubileuszowego Muzeum. Zostaliśmy także mecenasem Edukacji Zamku Królewskiego na Wawelu i Nowego Skarbca Koronnego, którego otwarcie planujemy już za miesiąc. Swoim mecenatem obejmujemy także 15 filharmonii w całej Polsce.
Jakie są Państwa plany rozwijania działalności sponsoringowej?
Kierunek rozwoju naszych działań sponsoringowych wyznacza Strategia sponsoringu Grupy Kapitałowej PGE. Przede wszystkim będziemy stawiali na projekty gwarantujące skuteczność i efektywność sponsoringową. Będziemy blisko lokalnych społeczności, zwłaszcza tam, gdzie prowadzimy swoją działalność biznesową.
Czym kierują się Państwo przy wyborze projektów?
Przede wszystkim bierzemy pod uwagę spójność projektów sponsoringowych z naszą strategią sponsoringu. Zależy nam, żeby te projekty wspierały także naszą strategię biznesową. O wyborze projektów decyduje również odpowiedni ekwiwalent – dla przykładu w roku 2021 każda złotówka wydana na sponsoring zwróciła się niemal 9-krotnie.
Bierzemy także pod uwagę potencjał komunikacyjny danego projektu – w jaki sposób możemy go wykorzystywać w innych naszych aktywnościach np. w kampaniach społecznych, wizerunkowych, działaniach CSR. Pod uwagę bierzemy również lokalizacje - chętnie angażujemy się tam, gdzie prowadzimy naszą działalność biznesową.
Natomiast jako mecenas polskiej kultury oraz projektów dbających o pamięć historyczną kierujemy się poczuciem społecznej odpowiedzialności – stąd nasze zaangażowanie także w tym obszarze.
Rozmawiał Bartosz Życiński/wGospodarce.pl
CZYTAJ TEŻ: PGE wspiera rozwój sportu, kultury i społeczności lokalne
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/600254-nasz-wywiad-sportowy-sponsoring-i-kulturalny-mecenat-pge
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.