Metody, z których korzystają specjaliści od pozycjonowania stron, nieustannie ewoluują. Fachowcy muszą dostosowywać strony klientów do wciąż zmieniających się wytycznych Google. A algorytmy firmy z Moutain View także w trudnym roku 2021 potrafią poprzestawiać ranking stron nawet w najbardziej spokojnych branżach. Właśnie dlatego poniżej zajmiemy tym, co wyróżnia najnowsze trendy w walce o pozycje.
Rozpoznaj intencje swojej wirtualnej publiczności
Mówiąc pozycjonowanie stron mamy na myśli przede wszystkim zwrot ku lepszemu odczytywaniu intencji użytkowników strony. Głównym zadaniem profesjonalnych agencji będzie na tym poziomie zrozumienie i zaspokojenie potrzeb internautów, którzy mogą stać się naszymi klientami. Musimy więc zdawać sobie sprawę, w jakim celu odwiedzają oni witrynę, czego na niej szukają, jaki problem pragną rozwiązać. Z tego tytułu powinniśmy przebudować stronę tak, by łatwo dostępne były treści poszukiwane przez naszą publiczność. Są one w tym wypadku często znacznie ważniejsze od informacji o produkcie i samej firmie.
Ponad powyższe należy także postawić na komfort potencjalnych klientów w dochodzeniu do upragnionych informacji i rozwiązań. Dlatego właśnie nie powinniśmy stawiać na ich drodze irytujących pop-upów ani też zmuszać ich do rejestracji. Dodatkowo wartościowe treści muszą być widoczne i łatwo dostępne a sama strona bezpieczna i szybka jeśli chodzi o czas ładowania oraz reakcję na poczynania użytkownika.
Kreuj swój wizerunek poprzez wysokiej jakości treści
Nie odchodząc daleko od kwestii treści zawartych na naszej stronie, trzeba powiedzieć, że o powodzeniu w internecie i sprzedaży w formule e-commerce decyduje głównie content marketing. To właśnie dzięki treści potencjalny nabywca naszych produktów przekonuje się co do naszej ekspertyzy, autorytetu i wiarygodności (patrz: algorytm EAT), przez co czuje się bezpiecznie i chętniej zagląda do przygotowanej oferty. Trzeba zatem dbać o regularne publikowanie tekstów na blogu i w zewnętrznych serwisach, bowiem to właśnie dłuższe artykuły odpowiadające na problemy naszego targetu sprawią, że do naszej marki przekona się jak największa liczba gotowych do zakupu klientów. Oczywiście o jakość contentu możemy zatroszczyć się sami, jednak na pewno nie będziemy w tym tak wydajni i skuteczni jak profesjonaliści z agencji interaktywnych.
Błyskawicznie osiągnij pierwszą pozycję w wyszukiwarce z Google Ads
Reklama Google Ads to obok pozycjonowania najskuteczniejszy sposób promowania firmy w internecie. Profesjonalne kampanie AdWords są narzędziem niezwykle precyzyjnym umożliwiającym dotarcie tylko do użytkowników potencjalnie zainteresowanych danym towarem lub usługą. Największą zaleta Google Ads jest to że natychmiast po włączeniu kampanii nasza reklama dociera do potencjalnych klientów.
W AFTERWEB na Twój sukces pracuje cały zespół marketerów i copywriterów, dla których reputacja i rozpoznawalność Twojej firmy są największymi wartościami. Zaufaj ekspertom i zbieraj zyski z szeroko zakrojonych kampanii marketingu treści!
Artykuł powstał we współpracy z partnerem komercyjnym.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/580105-poznaj-czym-jest-efektywne-pozycjonowanie-w-google