Prowadzenie każdej działalności gospodarczej nierozerwalnie wiąże się z wieloma ryzykami. Można je jednak zminimalizować. Żabka we współpracy z TUW PZU wprowadziła zbiorowe ubezpieczenie zwiększające bezpieczeństwo finansowe współpracujących z siecią franczyzobiorców. Zadaniem „Polisy na biznes” jest znacząca kompensacja ewentualnego zadłużenia, które może pojawić się w momencie zakończenia działalności gospodarczej. To kolejny wykonany przez tę największą w kraju sieć convenience krok, mający na celu rozwój najbardziej korzystnego dla przedsiębiorców modelu współpracy.
Polisa na biznes została przygotowana wspólnie z TUW PZUW, a jej finalny kształt jest wynikiem konsultacji z franczyzobiorcami. – Bezpieczeństwo biznesowe przedsiębiorców prowadzących sklepy pod naszym szyldem stanowi nasz priorytet – szczególnie w czasach pełnych wyzwań, w jakich obecnie funkcjonujemy. Szerokie wsparcie ze strony dużej, stabilnej organizacji i to już od samego początku, odgrywa kluczową rolę dla powodzenia biznesu na rynku. Dodatkowo oferowane przez nas ubezpieczenie daje przedsiębiorcom pewność, że są chronieni w przypadku wystąpienia ujemnego salda po rozwiązaniu umowy franczyzowej – mówi Damian Rybak, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców w firmie Żabka Polska.
Żabka dostarcza prowadzącym sklepy pod swoim szyldem m.in. szereg narzędzi ułatwiających zarządzanie placówkami, daje dostęp do know-how, zapewnia gotowy do prowadzenia lokal i gwarantowany przychód miesięczny przez pierwszy rok działalności – obecnie wynosi on 17 tys. miesięcznie. Może się jednak zdarzyć sytuacja, w której biznes nie zakończy się zakładanym sukcesem. To normalna sytuacja, którą każdy decydujący się na działalność na własny rachunek powinien brać pod uwagę. Dlatego procesowi powstania „Polisy na biznes” przyświecał cel, by w jak największym stopniu zminimalizować ryzyko związane z porażką biznesową w ramach własnej działalności i potencjalnym zadłużeniem franczyzobiorców. Dzięki polisie franczyzobiorcy Żabki nie muszą więc obawiać się ryzyka niepowodzenia, bo zobowiązania finansowe, w momencie zakończenia współpracy z ujemnym saldem, pokryje ubezpieczyciel.
Polisa dostępna będzie dla wszystkich franczyzobiorców bez względu na ich staż i sytuację finansową. Wysokość składek oraz wartość samego ubezpieczenia zależna jest od długości współpracy z siecią. Produkt jest unikatowy w skali polskiego rynku, cechują go niezwykle konkurencyjne stawki, możliwe dzięki wielkości sieci, jej silnej pozycji na rynku oraz dofinansowaniu przez Żabkę – sieć pokrywa bowiem część składki, dzięki czemu koszt dla przedsiębiorców nie jest wysoki i nie przekracza kilkudziesięciu złotych miesięcznie.
Jak wynika z naszych analiz 9 na 10 przedsiębiorców prowadzących sklepy Żabka osiąga satysfakcjonujące przychody szybciej niż w rok. Jednak niepowodzenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej jest możliwe, dlatego wprowadzamy „Polisę na biznes”, by jeszcze lepiej zabezpieczyć naszych franczyzobiorców
— podkreśla Damian Rybak.
Formuła ubezpieczeń wzajemnych pozwala na dużą elastyczność i dostosowanie oferty do oczekiwań ubezpieczonych. Współpraca z siecią Żabką i jej franczyzobiorcami jest modelowa. Z ich udziałem stworzyliśmy skrojony na miarę produkt, dopasowany do potrzeb franczyzobiorców
— mówi Sebastian Wiatr, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych TUW PZUW.
W procesie tworzenia „Polisy na biznes” aktywny udział brali franczyzobiorcy sieci, zarówno członkowie Rady Franczyzobiorców, jak i szersza, reprezentatywna dla różnorodności sklepów w sieci, grupa przedsiębiorców działających pod szyldem Żabki. Dzięki tym konsultacjom franczyzobiorcy mieli istotny wpływ na finalny kształt polisy.
„Polisa na biznes” jest kolejnym udogodnieniem, jakie Żabka zaoferowała swoim franczyzobiorcom. „Polisa na biznes” daje duże poczucie bezpieczeństwa na wypadek niepowodzenia. Umowę franczyzową można wypowiedzieć w dowolnym momencie. W jej przypadku obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia. Kiedy saldo franczyzobiorcy będzie ujemne, dzięki polisie może liczyć na pokrycie strat przez ubezpieczyciela
– mówi Adrian Gazda, franczyzobiorca z Olsztyna, członek Rady Franczyzobiorców.
Więcej o franczyzie z Żabką na www.zabka.pl/franczyza.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/574125-polisa-na-biznes-ubezpieczenie-dla-prowadzacych-zabki