Jedno lekkie „kopnięcie” prądem i już wszystkie całki, różniczki, silnie i potęgi stają się jasne, jak jarzeniówka. Naukowcy z Oxford University, przeprowadzili szokujący eksperyment, który dosłownie zelektryzował świat nauki.
W trakcie lekcji matematyki uczniowie byli lekko rażeni prądem. Okazało się, że elektryczność stymuluje ich szare komórki oraz zwiększa dopływ tlenu i składników odżywczych do mózgu.
W eksperymencie udział wzięło ponad 50 uczniów, połowa z nich była co jakiś czas poddawana lekkim elektrycznym wstrząsom. Po pięciu sesjach, „porażeni” wyraźnie poprawili swoje wyniki, liczyli szybciej i sprawniej, a ich umiejętności matematyczne poprawiły się o 30%.
Autor projektu, dr Roi Cohen ma nadzieję, że to odkrycie pomoże uczniom, dla których matematyka jest piętą achillesową.
Badanie pokazuje, że w bezpieczny i tani sposób możemy poprawić umiejętności matematyczne u ludzi poprzez symulowanie tej części mózgu, która odpowiada za matematykę, bo kiepskie liczenie to problem dla wielu osób. Sam zabieg jest bezbolesny i nieinwazyjny -
zapewnia dr Cohen.
Wyniki eksperymentu zostały opublikowane w czasopiśmie "Current Biology". W czasie pięciu 45 minutowych lekcji matematyki, 25 uczniów co 20 minut było poddawanych delikatnemu porażeniu prądem.
Według ostatnich badań, co piąty człowiek ma problemy z rozwiązaniem zadania z podstaw arytmetyki.
Mariusz Krzemiński/www.dailymail.co.uk
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/55206-porazeni-pradem-lepiej-licza