Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną postępuje sprawnie i, mimo że do chwili przepłynięcia pierwszego statku pozostało jeszcze wiele miesięcy, już widać, jak pozytywnie zmienia tę dotychczas niedostatecznie docenianą część polskiego Wybrzeża.
Kanał będzie mieć ok. 1 km długości i 5 m głębokości. Umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m. Pozwoli na ruch żeglugowy zarówno wewnętrzny, jak i wyjścia z kolejnego portu na morze, bez konieczności nadkładania drogi przez kontrolowaną przez Rosję Cieśninę Piławską. Inwestycja ta wygeneruje co najmniej 3 tys. nowych miejsc pracy w portach i marinach w Elblągu, Suchaczu, Tolkmicku, Fromborku, Stegnie, Sztutowie i Krynicy. Branże portowa, logistyczna, przemysłowa, turystyczna i budowlana zyskają szansę na rozwój w tej części Polski. …
Artykuł dostępny wyłącznie dla cyfrowych prenumeratorów
Teraz za 7,90 zł za pierwszy miesiąc uzyskasz dostęp do tego i pozostałych zamkniętych artykułów.
Kliknij i wybierz e-prenumeratę.
Wchodzę i wybieramJeżeli masz e-prenumeratę, Zaloguj się
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/550197-zysk-dla-zulaw-zysk-dla-polski