„Pierwsze segmenty #tunelŚwinoujście gotowe. Inwestor zastępczy #GDDKiA stale nadzoruje postępy inwestycji. Tunel drąży maszyna #TBM, która również wykonuje obudowę tunelu o średnicy wewnętrznej 12 m. Planowany czas drążenia to pół roku. #FunduszeUE” - napisano na Twitterze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcju Dróg Krajowych i Autostrad. Do wpisu dołączono zdjęcia prezentujące postęp prac.
CZYTAJ TAKŻE:
Drążenie tunelu pod dnem Świny
Drążenie tunelu pod dnem Świny oficjalnie rozpoczęło się 12 marca. Według świnoujskiego magistratu, tunelu łączący wyspy Uznam i Wolin będzie najdłuższą przeprawą podwodną w Polsce: 1484 metry tunelu drążonego TBM (Tunnel Boring Machine – ang. maszyna drążąca tunel), natomiast z odcinkami tunelu wykonanego metodami stropowymi cały tunel będzie miał długość 1780 metrów.
Inwestorem projektu jest miasto Świnoujście, a inwestorem zastępczym - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin. Nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrenz. Wykonawcą jest konsorcjum PORR/ Gulermak.
Koszt budowy tunelu to ponad 912 mln zł, z czego przeszło 775 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Resztę miasto Świnoujście dokłada z własnego budżetu. Prace mają zakończyć się w ostatnim kwartale 2022 r.
tkwl/Twitter/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/543669-pierwsze-segmenty-tunelu-w-swinoujsciu-sa-juz-gotowe-zobacz