W czeskiej Pradze otworzyliśmy pierwszy sklep Stop Cafe, do końca roku otworzymy w tym mieście jeszcze dwa takie punkty - poinformował w czwartek na Twitterze prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Obajtek zaznaczył, że otwarcie pierwszego sklepu Stop Cafe w Pradze to „kolejny ważny krok w realizacji strategii ORLEN 2030, zakładającej rozwój nowych formatów sprzedażowych poza stacjami paliw”.
W czwartkowej informacji prasowej spółka podała, że ORLEN Unipetrol z Grupy ORLEN rozwija nowe formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami paliw. W Pradze-Karlín powstał pierwszy sklep pod marką „Stop Cafe”, oferujący klientom gotowe przekąski i inne produkty spożywcze – napisano.
Grupa ORLEN z segmentu detalicznego rocznie uzyskuje ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. To dobry wynik, który daje podstawy do realizacji naszych strategicznych projektów. Jednym z kluczowych w tym obszarze jest rozwój nowych formatów sprzedaży detalicznej nie tylko w Polsce, ale też w Czechach. Mamy atrakcyjną ofertę, z którą chcemy wyjść do klientów, również tych niezmotoryzowanych. Inwestycja w sklepy +Stop Cafe+, które będą powstawać w miejscach o największym natężeniu ruchu, to naturalny krok w tym kierunku. Zaczynamy od Pragi, ale w kolejnym etapie takie sklepy będą powstawały także w innych czeskich miastach
— zapowiedział cytowany w komunikacie Obajtek.
Podobne sklepy powstaną w Polsce
Spółka poinformowała, że pierwszy w Czechach sklep, należący do Grupy ORLEN, którego powierzchnia wynosi 43 m2, będzie działał pod sprawdzonym brandem „Stop Cafe”, jednak docelowo, w ramach procesu rebrandingu, zagraniczna sieć sklepów będzie funkcjonowała pod marką „ORLEN Go!”.
Podobny koncept sklepowo-gastronomiczny jeszcze w tym półroczu koncern rozwinie także w Polsce. Pod marką +ORLEN w ruchu+ powstanie sieć ok. 900 obiektów, która w ciągu 5 lat wygeneruje dodatkową EBITDA w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych
— dodano.
Strategia Orlen 2030 zakłada m.in. dynamiczny rozwój segmentu detalicznego i rozbudowę segment
W 2020 r. PKN Orlen osiągnął 3,4 mld zł zysku netto, uwzględniając zysk na nabyciu Energi. Wynik EBITDA LIFO był na poziomie 12,1 mld zł, a przychody ze sprzedaży - 86,2 mld zł.
mm/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/539769-pierwszy-sklep-stop-cafe-orlenu-powstal-w-czeskiej-pradze
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.