Wchodzimy tylko w te obszary, które przyniosą wymierne korzyści finansowe i umożliwią rozwój naszych biznesów – mówi o zakupie Polska Press w poniedziałkowej „Rzeczpospolitej” prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Szerszy plan rozwoju
Chcemy maksymalnie wykorzystywać synergie, zwiększać sprzedaż pozapaliwową, w tym produktów pod własnymi markami, zdobywać nowych klientów
— podkreślił szef PKN Orlen, pytany przez gazetę o przejmowanie przez spółkę mediów. Dodał, że zakup Polska Press „przede wszystkim wpisuje się w szerszy plan dynamicznego rozwoju sprzedaży detalicznej”.
Temu służy też przejęcie Ruchu czy stworzenie od podstaw domu mediowego
— wyjaśnił w rozmowie z dziennikiem.
Obajek powiedział gazecie, że wszystkie te działania są powiązane.
Przeniesienie kompetencji reklamowych do wewnątrz organizacji oznacza nie tylko optymalizację kosztów. Do tego dołożymy usługi kurierskie, które zbudujemy na bazie Ruchu i zoptymalizujemy logistykę w tych wszystkich obszarach
— wskazał. Jeżeli rozbudowujemy detal, to musimy też inwestować w kanały informacyjne dla klienta - dodał. Prezes PKN Orlen zapowiedział, że ciągu dwóch lat spółka chce też postawić 2 tys. maszyn paczkowych.
Obajtek zwrócił uwagę w rozmowie z „Rzeczpospolitą”, że w statucie Orlenu jest wpisane wydawanie gazet. Podkreślił, że zakup Polska Press to transakcja stricte biznesowa.
Została przeprowadzona transparentnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regułami korporacyjnymi
— podkreślił. Jak powiedział, Polska Press to nie tylko 20 tytułów prasowych, ale przede wszystkim witryny internetowe z ok. 17,5 mln użytkownikami.
A to znakomite narzędzie dotarcia do klientów, ale również przeprowadzenia badań choćby w zakresie preferencji zakupowych
— wyjaśnił w wywiadzie z dziennikiem.
„Nie było i nie ma tematu nabycia Radia ZET”
Pytany, czy nie planuje przejęcia Radia ZET, Obajtek wskazał, że „nie było i nie ma tematu nabycia Radia ZET”.
Nie planujemy zakupu innych mediów
— dodał.
Odnosząc się do wyzwań związanych z morską energetyką wiatrową Obajtek zapewnił gazetę, że „Orlen nie wyhamował z procesami przygotowawczymi przy projekcie offshore”.
Będziemy się ubiegać o większą liczbę koncesji. Orlen będzie się starał, by mieć jak największy udział w tej energii
— stwierdził. Podkreślił, że projekty offshore to „ogromna możliwość dla polskich firm z różnych branż”, ale też szansa dla lokalnego i krajowego rynku pracy i stworzenia nowych specjalizacji. Obajtek zaznaczył w rozmowie z gazetą, że „PKN Orlen zachowa większościowy pakiet udziałów w Baltic Power, spółce, która realizuje nasz pierwszy projekt morskiej elektrowni wiatrowej”.
gah/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/536281-obajtek-zakup-polska-press-to-transakcja-stricte-biznesowa