Cena i jakość. Te dwa czynniki mają największy wpływ na decyzje konsumenckie w Polsce. Jednak coraz częściej słychać głosy, że na znaczeniu zyskuje również kraj pochodzenia produktu. I tu na scenę wkracza patriotyzm konsumencki, który promuje również Grupa Kapitałowa PGE w ramach akcji „Polskie – kupuję to!”.
Jeśli kod kreskowy produktu zaczyna się od 590, może to oznaczać, że produkt jest polski, ale niestety nie musi. Bywa i tak, że kryją się za nim artykuły zagranicznych marek. Wystarczy bowiem, że zagraniczna firma ma swoją spółkę córkę w Polsce, dzięki czemu może zarejestrować w naszym kraju swój produkt. Jak więc sprawdzić, czy produkt jest na pewno polski? Z pomocą przychodzą aplikacje na smartfony, takie jak np. Pola – po zeskanowaniu kodu otrzymamy wszystkie potrzebne informacje. Aplikacja jest cały czas rozwijana i stanowi unikatową bazę polskich firm, która nieustannie się powiększa.
PGE Polska Grupa Energetyczna została partnerem aplikacji Pola i w ramach umowy będzie wspierać rozwój aplikacji, by rozszerzyć jej bazę produktów o kolejne branże. Dzięki temu lista krajowych producentów dostępnych w aplikacji będzie się stale powiększać, a identyfikacja polskich produktów będzie jeszcze łatwiejsza. Zaangażowanie PGE w rozwój aplikacji jest realizowany w ramach kampanii PGE „Polskie – kupuję to!”, która zachęca Polaków do kupowania krajowych produktów i korzystania z lokalnych usług.
A jeśli jesteś na zakupach, a telefon został w domu, zwróć uwagę, czy oprócz kodu 590 na produkcie jest informacja „wyprodukowano w Polsce”.
Patriotyzm ekonomiczny
Kupowanie polskich produktów przekłada się bezpośrednio na gospodarkę. Lepsza kondycja gospodarcza kraju to wyższe pensje, wyższe PKB, niższe bezrobocie, lepsza jakość infrastruktury, służby zdrowia czy szkolnictwa. Pieniądze, które zostają w Polsce, napędzają krajowy wzrost gospodarczy, co wpływa nie tylko na kondycję domowych budżetów, ale także na wyższą jakości usług świadczonych przez instytucje publiczne.
Analizy Grant Thornton mówią jasno - gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł. Okazuje się, że z każdej złotówki, którą wydajemy na krajowy produkt wyprodukowany przez polską firmę, w naszym kraju zostaje 79 gr. Z kolei jeśli nasz wybór padnie na produkt zagraniczny, czyli taki, który wyprodukowała firma zagraniczna i poza Polską – tylko 25 gr.
Akcja „Polskie – kupuję to!” w Grupie PGE
Akcja Grupy PGE „Polskie – kupuję to!” zachęca do kupowania produktów rodzimych marek i wspierania polskiej gospodarki. Pomysł narodził się z inicjatywy pracowników PGE, którzy za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji zaczęli polecać sobie polskie produkty, a także usługi oraz ciekawe miejsca na weekendy i wakacje w Polsce.
Grupa PGE dostrzegła tę aktywność i zdecydowała się ją wesprzeć. W tym celu stworzony został specjalny blog, gdzie pracownicy mogą dzielić się informacjami odnośnie rodzimych producentów, usługodawców, ale także instytucji kultury. Z czasem akcja nabrała krajowego wymiaru i przerodziła się w ogólnopolską kampanię, której kolejne odsłony można śledzić za pośrednictwem strony polskiekupujeto.pl Tam również na bieżąco publikowane są rekomendacje polskich towarów, usług i miejsc.
W ramach kampanii „Polskie – kupuję to!” PGE uruchomiła także platformę fachowcy.gkpge.pl, wspierającą krajowych usługodawców, oraz specjalną zakładkę z produktami oznaczonymi jako produkt polski z logo „Polskie – kupuję to!” na platformie PGE eSklep.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/517007-polskie-kupuje-topge-zacheca-do-wyboru-polskich-produktow