Orlen to najbardziej rozpoznawalna marka stacji paliw – podał PKN Orlen, powołując się na Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. Według koncernu, rozpoznawalność marki Orlen wpływa na wyniki finansowe jego segmentu detalicznego, które w pierwszym półroczu wyniosły 1,4 mld zł.
Orlen to najbardziej rozpoznawalna marka stacji paliw, którą Polacy darzą także największym zaufaniem i sympatią – wynika z najnowszego badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. To przekłada się na wyniki finansowe segmentu detalicznego PKN Orlen, które tylko w pierwszym półroczu 2020 r. wyniosły 1,4 mld zł
—przekazał we wtorek koncern.
Jak podał PKN Orlen, według badania IBRiS, 92 proc. ankietowanych i aż 96 proc. aktywnych kierowców i tyle samo spośród tych, którzy tankują przynajmniej raz w tygodniu, zna Orlen i utożsamia go z polską marką. Koncern zwrócił uwagę, że należące do niego stacje są także najbardziej lubianymi przez Polaków i wskazywanymi jako te, które chcieliby mieć w najbliższej okolicy - tak zadeklarowała blisko połowa badanych, przy czym w porównaniu z ubiegłorocznym badaniem, Orlen poprawił swój wynik.
Segment detaliczny to jeden z filarów naszej działalności, który nawet w trudnym czasie pandemii przynosił zyski i korzystnie wpływał na pozycję finansową spółki. Dynamicznie go rozwijamy i to przynosi zakładane efekty. Inwestujemy w naszą sieć, budując nowe obiekty i unowocześniając te, które już istnieją. Nieustannie podnosimy ich standard i rozszerzamy ofertę, dbając, by stacje spełniały oczekiwania klientów. Robimy to skutecznie, co potwierdzają wyniki badania IBRiS, w których po raz kolejny jesteśmy zdecydowanym liderem
—powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany we wtorkowym komunikacie spółki.
Jak poinformował koncern, stacjom Orlen ufa ponad 60 proc. badanych, a jeszcze wyższy - o 3 proc. wynik PKN Orlen uzyskał wśród aktywnych kierowców.
Wpływ na to ma z pewnością najwyższa jakość paliwa, na którą wskazało aż 80 proc. osób i wysoka jakość obsługi, którą doceniło niemal 90 proc. badanych
—oceniła spółka.
Zwrócono jednocześnie uwagę, że „stacje Orlen cieszą się także największą sympatią – lubi je ponad 60 proc. Polaków”.
To wynik wyższy niż dwóch kolejnych marek łącznie
—zaznaczył koncern.
Według PKN Orlen, „badanie IBRiS potwierdziło, że Polacy coraz częściej korzystają ze stacji nie tylko jako miejsca do tankowania paliwa”.
Obecnie pełnią one również rolę kawiarni i restauracji, czy sklepów spożywczych
—zauważyła spółka.
Jak podano, „PKN Orlen pozostał liderem wśród koncernów nie tylko pod względem jakości paliwa i obsługi, lecz także oferty produktowej”.
Za najlepszą uznało ją 53 proc. ankietowanych, którzy docenili szeroki wybór asortymentu
—wskazano w komunikacie.
Odnosząc się do szczegółowych wyników badań IBRiS, PKN Orlen podał, że przeszło 70 proc. badanych podkreślało, iż Orlen „to sieć innowacyjna, która rozwija się najszybciej i najbardziej dynamicznie”.
Przykładem są wdrożone ostatnio nowoczesne rozwiązania, podwyższające standardy obsługi. Na wybranych stacjach Orlen, znajdujących się na trasach popularnych wakacyjnych kierunków, wsparciem dla kierowców są Mobilni Kasjerzy, z których jeden usprawnia tankowanie wyłącznie przy dystrybutorach oznaczonych jako +Szybki Pas+. Umożliwiają one zapłatę tylko za paliwo, a tym samym szybkie zwolnienie dystrybutora kolejnemu kierowcy
—oznajmił koncern.
PKN Orlen przypomniał też, że odwiedzający jego stacje mogą korzystać także z aplikacji VITAY z usługą Orlen Pay, która pozwala zapłacić za tankowanie od razu po odłożeniu nalewaka.
Sprawne tankowanie na stacjach Orlen odbywa się także dzięki kolejkowaniu nalewu. Kierowcy, którzy zatankują samochód, a za paliwo zamierzają zapłacić w kasie lub aplikacją ORLEN PAY, mogą od razu przeparkować auto na wolne miejsce parkingowe, zwalniając dystrybutor innemu klientowi
—dodał koncern.
PKN Orlen podkreślił m.in., że kolejnym udogodnieniem na stacjach jego sieci jest możliwość obustronnego tankowania.
Węże przy dystrybutorach zostały dostosowane do tankowania w przypadku, gdy wlew znajduje się po drugiej stronie samochodu
—wyjaśnił koncern. Zaznaczył przy tym, iż na blisko 300 stacjach Orlen powstały także Mobilne Kasy przy drzwiach wejściowych do budynków - to tzw. kasy ekspresowe do obsługi klientów zaopatrujących się w paliwo i robiących tylko drobne zakupy w sklepie.
Pod koniec lipca PKN Orlen informował, iż posiada w Polsce 1792 stacje paliw, w Niemczech - 586, w Czechach - 417, na Litwie - 26, a na Słowacji - 11.
kk/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/514789-sondaz-ibris-polacy-wybieraja-stacje-orlen
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.