Zyskuje handel, także internetowy, tracą galerie handlowe, branża rozrywkowa, turystyczna, transportowa. W dobie pandemii ludzie nie myślą o dobrach materialnych. Kupują żywność, leki, maseczki, na które już jest deficyt. Nikt nie chce przyjść do biura, każdy znajduje sposób na pracę zdalną. Jak prowadzić biznes w tym chaosie? Trzeba cierpliwości i solidnego planu kryzysowego. Paradoksalnie można trafić dziś na żyłę złota.
To na pewno produkcja i sprzedaż płynów do dezynfekcji, które uruchomił Orlen. To także maseczki, rękawice, żywność, także dla zwierząt. Prawdziwy boom przeżywa także praca zdalna i wszelkie usługi świadczone on-line. Zmienia się przede wszystkim rynek mediów. Ludzie szukają informacji, boją się o siebie i swoich bliskich, szukają informacji. To znany mediom lokalnym efekt bliskiej ciału koszuli. Słyszy o wypadku na ulicy obok? Sprawdzamy, czy nie uległa mu nasza rodzina. Podobnie z koronawirusem. Chcemy wiedzieć, gdzie czyha zaraza i jak się przed nią chronić.
Chcemy, by nasze dzieci, nie chodząc do szkoły, nie straciły czasu. Oglądamy edukacyjne programy w telewizji, kupujemy kursy on-line. Sami zapisujemy się na wideo-salsę i pracujemy zdalnie. Na naszych oczach zmienia się biznes. To także szansa dla e-administracji na zyskanie liczby użytkowników. Zyskanie ich przychylności, albo wrogości.
Niepewność nie sprzyja gospodarce. W tej chwili warto także docenić rolę państwa. W takiej chwili wolna ręka rynku może bardzo pomóc, jeśli mamy elastyczność i możemy zmodyfikować model biznesowy. Ale kiedy nie ma takiej możliwości i kurczy nam się płynność finansowa, może być potrzebny kredyt. Jeśli nie mamy możliwości zapłacić składek, pomoże specustawa, która odracza terminy. To tutaj opiekuńcza rola państwa jest bardzo widoczna.
Warto odnotowywać także dziś wypowiedzi, które z postawą propaństwową wspólnego wiele nie mają. Polityków, którzy na panice chcą ugrać większe poparcie, należałoby zapamiętać. To w takich sytuacjach jak na dłoni widać, kto jest odpowiedzialny, a kto walczy jedynie o władzę.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/490849-kryzysowy-efekt-domina-na-naszych-oczach-zmienia-sie-biznes