Orlen wzmacnia swoją obecność na rynkach zagranicznych. Podczas trwającego w Rzeszowie Kongresu 590 władze koncernu zapowiedziały plan ekspansji na rynkach zagranicznych jak również wprowadzenia marki Orlen do zbiorowej świadomości konsumentów w Niemczech i Czechach.
Jesteśmy najcenniejszą, polską marką wartą prawie 5 mld złotych. Inwestujemy, rozwijamy firmę
— mówił podczas briefingu prasowego prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Jesteśmy firmą strategiczną dla państwa ale też oddziałującą na obszar Trójmorza. Mamy około miliarda 300 mln zysku sprzedaży detalicznej. W ciągu 2 lat zwiększyliśmy sieć o 90 stacji w Polsce a 200 zmodernizowaliśmy. Mamy jedne z najnowocześniejszych stacji w Europie. Mocno inwestujemy też w sieć stacji poza granicami kraju - Benzina w Czechach i Star w Niemczech. Mamy też stacje pod brandem Orlen na Litwie.
Teraz Orlen chce jeszcze mocniej wprowadzać markę Orlen do świadomości klientów zagranicznych.
W przeciągu 3 lat, jeśli analizy potwierdzą zasadność takiego rozwiązania, nie wykluczamy całkowitego rebrandingu naszych stacji
— mówił prezes Obajtek.
PKN Orlen zakłada, że na rynkach zagranicznych marka Orlen oraz Benzina i Star będą funkcjonowały obok siebie równorzędnie.
Chcemy działać jako globalny koncern. Chcemy to robić pod jedną wspólną marką. Od lat Orlen jest najcenniejszą marką w Polsce - w 2017 roku było to 4,7 mld złotych. Rebranding CPN na Orlen oceniany jest pozytywnie, dlatego chcemy z tą kojarzącą się uniwersalnie marką wejść na rynki zagraniczne - mówiła Patrycja Klarecka członek zarządu PKN Orlen odpowiedzialna za sprzedaż. Jej słowa potwierdzali inni uczestnicy briefingu - Tomasz Wiatrak reprezentujący czeski koncern Unipetrol oraz Waldemar Bogusch, prezes spółki Orlen Deutschland. „Marka Benzina jest tradycyjną, czeską marką i kojarzy się z czymś bliskim klientowi, wzbudza przyjazne uczucia. Jednocześnie jednak widzimy, że badania wskazują na to, iż klienci uważają Orlen za markę nowoczesną i będącą gwarancją jakości” - mówił Wiatrak, dodając, iż to właśnie te badania uzasadniają wprowadzenie marki Orlen na rynek czeski. Zgodził się z tym Waldemar Bogusch, dodając, iż Orlen posiada w Niemczech 585 stacji pod marką Star - „Ostatnio otwarto stację w Bawarii. Mamy udział w rynku niemieckim 6,5 proc. zaś na północy Niemiec - 12 proc.
— mówił Bogusz i dodał:
Naszym strategicznym celem jest teraz ekspansja na południe Niemiec.
W czasie okresu co-brandingu Orlen będzie w Czechach i Niemczech nadal wspierał inicjatywy sportowe jak również utrzyma sponsoring klubów. Tym samym, jak podkreśliła Patrycja Klarecka, uda się nie tylko zachować dotychczasowych klientów, ale także pozyskać nowych.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/467695-pkn-orlen-stawia-na-budowe-rozpoznawalnosci-marki
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.