Wartość rynkowa PKO Banku Polskiego sięgnęła 55 mld zł, co oznacza, że jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW - poinformowało PKO BP w środowym komunikacie. Dodano, że 2017 rok przyniósł bankowi umocnienie pozycji we wszystkich segmentach działalności biznesowej.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy PKO Bank Polski umiejętnie wykorzystywał bardzo dobrą kondycję polskiej gospodarki. Kapitalizacja banku, na poziomie 55 miliardów złotych, pozostawia daleko w tyle nie tylko konkurencyjne banki, ale też spółki ubezpieczeniowe, surowcowe i wydobywcze. Dzięki dynamicznemu rozwojowi działalności biznesowej, systematycznemu poprawianiu struktury naszych wyników i konserwatywnemu podejściu do ryzyka, PKO Bank Polski konsekwentnie umacnia pozycję nie tylko niekwestionowanego lidera polskiej bankowości, ale także najcenniejszej krajowej spółki
— powiedział cytowany w komunikacie prezes PKO Banku Polskiego Zbigniew Jagiełło.
Podkreślił, że wzrost PKO BP wspiera realizacja strategii, w której rok temu bank mocno postawił na wykorzystanie szans, jakie daje cyfryzacja.
Jak wskazano w komunikacie, dominującą pozycję PKO Banku Polskiego - oprócz najwyższej kapitalizacji rynkowej - potwierdzają także bardzo dobre wyniki finansowe.
Trzeci kwartał 2017 r. bank zakończył najwyższym w sektorze zyskiem na poziomie 902 milionów złotych. Przyczynił się do tego wyraźny wzrost wyniku na działalności biznesowej, który w ciągu trzech kwartałów 2017 roku wyniósł 9,3 mld zł. PKO Bank Polski jest liderem sektora nie tylko pod względem wysokości wyników i kapitalizacji, ale także pod względem aktywów, które po trzecim kwartale wynosiły 290 mld zł. Dzięki osiąganym w 2017 roku wysokim dynamikom wskaźników biznesowych, PKO Bank Polski umocnił się na pozycji lidera polskiego sektora bankowego, zwiększając dystans do głównych konkurentów
— czytamy.
Jak napisano, PKO BP obsługuje blisko 15 tysięcy klientów korporacyjnych i budżetowych. Jest także partnerem dla czołowych firm z sektora energetycznego, petrochemicznego i telekomunikacyjnego. Obsługuje ponad 4 tysiące jednostek samorządowych i instytucji rządowych szczebla centralnego wraz z jednostkami okołobudżetowymi i powiązanymi. Wśród klientów banku jest osiem z 16 województw.
Bank podkreśla, że zgodnie z realizowaną strategią, PKO BP wzmacnia swoją pozycję w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) obsługując około 440 tysięcy klientów z tego sektora. Bank uruchomił pilotażowo Centrum Bankowości Przedsiębiorstw, które w nowej formule będzie rozwijało współpracę z polskimi przedsiębiorstwami. Stworzył także Platformę Wsparcia Eksportu, będącą narzędziem ułatwiającym dostęp do niezbędnych informacji polskim firmom działającym poza granicami kraju, a także tym planującym ekspansję na zagraniczne rynki.
Jeśli chodzi o klienta detalicznego, to w ciągu roku przybyło około 300 tys. kont osobistych. Bank podkreśla, że każdy posiadacz konta ma do dyspozycji serwis transakcyjny i aplikację mobilną umożliwiające dostęp do konta o każdej porze, możliwość płacenia kartą, telefonem, a nawet zegarkiem lub brelokiem z funkcją płatności zbliżeniowej. Ponadto, bank rozwija funkcje aplikacji IKO. W 2017 roku klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo dokonali za pomocą IKO około 35 milionów transakcji. Za pośrednictwem bankowości elektronicznej PKO BP można również m.in. składać wnioski o świadczenie z Programu 500+, PUE ZUS czy tworzenie Profilu Zaufanego.
wkt/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/374707-bank-pko-bp-najcenniejsza-spolka-notowana-na-gieldzie-jego-wartosc-rynkowa-siegnela-55-mld-zl