Ponad 965 mln zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia przeznaczono na modernizację pięciu linii kolejowych w województwach: warmińsko-mazurskim, podlaskim i świętokrzyskim. Umowę w tej sprawie podpisano w środę w Olsztynie.
Zgodnie z umową podpisaną przez przedstawicieli Centrum Unijnych Projektów Transportowych i PKP Polskie Linie Kolejowe, dofinansowanie o łącznej wysokości ponad 965 mln zł zostanie przeznaczone na zmodernizowanie odcinków linii kolejowych: nr 216 Działdowo - Olsztyn, nr 52 Lewki-Hajnówka, nr 31 Czeremcha - Hajnówka, nr 25 Skarżysko-Kamienna - Sandomierz i nr 32 Białystok - Bielsk Podlaski (Lewki).
Jak przypomniał wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak, pierwszą umowę o dofinansowaniu inwestycji kolejowych z Programu Polska Wschodnia podpisano blisko rok temu. Dotyczyła ona linii nr 68 Lublin - Stalowa Wola/Rozwadów, gdzie prace trwają już od lipca.
Łącznie z pięcioma kolejnymi projektami modernizacji linii kolejowych - tym razem w woj. warmińsko-mazurskim, podlaskim i świętokrzyskim - oznacza to inwestycje w tym makroregionie o wartości ponad 2 mld zł i dofinansowaniu 1 mld 360 mln zł.
W konsekwencji powstanie ponad 420 km nowoczesnych torów wraz z infrastrukturą towarzyszącą, co zagwarantuje bezpieczne, komfortowe oraz szybkie przewozy
— mówił.
Podkreślił, że dla wszystkich podpisanych w środę w Olsztynie projektów wybrano już wykonawców robót i ruszają prace na wybranych odcinkach.
W ocenie wiceministra, te inwestycje przybliżają do ważnego celu, jakim jest powstanie Wschodniej Magistrali Kolejowej, która połączy stolice województw w tej części kraju. Łącznie zostanie przeznaczone na nią ok. 6,5 mld zł w 14 projektach z udziałem środków pochodzących z CEF (Connecting Europe), programów Polska Wschodnia oraz Infrastruktura i Środowisko, a także Regionalnych Programów Operacyjnych. Magistrala ma usprawnić przewozy pasażerskie i towarowe wewnątrz makroregionu oraz jego powiązanie z resztą kraju i zagranicą.
Hamryszczak zwrócił uwagę, że podpisane w środę projekty zakładają także przebudowę wybranych dworców (m.in. Białystok, Olsztynek, Nidzica, Bielsk Podlaski, Siemiatycze, Czeremcha, Skarżysko Kamienna). Np. w ramach modernizacji linii nr 216 zmodernizowany zostanie m.in. dworzec Olsztyn Główny.
Inwestycja ta, w połączeniu z projektem ekologicznego transportu miejskiego, także finansowanym z programu Polska Wschodnia, da olsztynianom i odwiedzającym woj. warmińsko-mazurskie nowoczesny węzeł przesiadkowy na miarę XXI wieku
— stwierdził.
Czytaj dalej na następnej stronie ==>
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Ponad 965 mln zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia przeznaczono na modernizację pięciu linii kolejowych w województwach: warmińsko-mazurskim, podlaskim i świętokrzyskim. Umowę w tej sprawie podpisano w środę w Olsztynie.
Zgodnie z umową podpisaną przez przedstawicieli Centrum Unijnych Projektów Transportowych i PKP Polskie Linie Kolejowe, dofinansowanie o łącznej wysokości ponad 965 mln zł zostanie przeznaczone na zmodernizowanie odcinków linii kolejowych: nr 216 Działdowo - Olsztyn, nr 52 Lewki-Hajnówka, nr 31 Czeremcha - Hajnówka, nr 25 Skarżysko-Kamienna - Sandomierz i nr 32 Białystok - Bielsk Podlaski (Lewki).
Jak przypomniał wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak, pierwszą umowę o dofinansowaniu inwestycji kolejowych z Programu Polska Wschodnia podpisano blisko rok temu. Dotyczyła ona linii nr 68 Lublin - Stalowa Wola/Rozwadów, gdzie prace trwają już od lipca.
Łącznie z pięcioma kolejnymi projektami modernizacji linii kolejowych - tym razem w woj. warmińsko-mazurskim, podlaskim i świętokrzyskim - oznacza to inwestycje w tym makroregionie o wartości ponad 2 mld zł i dofinansowaniu 1 mld 360 mln zł.
W konsekwencji powstanie ponad 420 km nowoczesnych torów wraz z infrastrukturą towarzyszącą, co zagwarantuje bezpieczne, komfortowe oraz szybkie przewozy
— mówił.
Podkreślił, że dla wszystkich podpisanych w środę w Olsztynie projektów wybrano już wykonawców robót i ruszają prace na wybranych odcinkach.
W ocenie wiceministra, te inwestycje przybliżają do ważnego celu, jakim jest powstanie Wschodniej Magistrali Kolejowej, która połączy stolice województw w tej części kraju. Łącznie zostanie przeznaczone na nią ok. 6,5 mld zł w 14 projektach z udziałem środków pochodzących z CEF (Connecting Europe), programów Polska Wschodnia oraz Infrastruktura i Środowisko, a także Regionalnych Programów Operacyjnych. Magistrala ma usprawnić przewozy pasażerskie i towarowe wewnątrz makroregionu oraz jego powiązanie z resztą kraju i zagranicą.
Hamryszczak zwrócił uwagę, że podpisane w środę projekty zakładają także przebudowę wybranych dworców (m.in. Białystok, Olsztynek, Nidzica, Bielsk Podlaski, Siemiatycze, Czeremcha, Skarżysko Kamienna). Np. w ramach modernizacji linii nr 216 zmodernizowany zostanie m.in. dworzec Olsztyn Główny.
Inwestycja ta, w połączeniu z projektem ekologicznego transportu miejskiego, także finansowanym z programu Polska Wschodnia, da olsztynianom i odwiedzającym woj. warmińsko-mazurskie nowoczesny węzeł przesiadkowy na miarę XXI wieku
— stwierdził.
Czytaj dalej na następnej stronie ==>
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/368259-prawie-miliard-zlotych-dofinansowania-na-kolej-we-wschodniej-polsce-powstanie-ponad-420-km-nowoczesnych-torow?strona=1