Kilka dni temu ogłoszono, że Centralny Port Komunikacyjny (CPK), zostanie zlokalizowany w Baranowie koło Grodziska Mazowieckiego. To mniej więcej środek Polski, miejsce, gdzie przebiega autostrada A-2, a także linia kolejowa z Warszawy do Żyrardowa. Wydawałoby się, że to logiczna decyzja i trzeba po prostu przejść do jej realizacji.
CZYTAJ TAKŻE: Centralny Port Lotniczy powstanie w pobliżu autostrady A2 i dużej linii kolejowej, w okolicach miejscowości Baranów
Przyzwyczaiłem się już, że w Faktach TVN nie znajdę choćby cienia pochwały tego, co obecna władza robi i co zamierza. Ta gra polega na tym, jak bardzo i jak finezyjnie TVN będzie się starał te zamiary zohydzić. Dlaczego pomysł budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego może być zły? Nie uwierzycie! Dziennikarze oddali głos okolicznemu ludowi i przekaz poszedł z grubsza taki, że jedną z największych i najbardziej popychająca Polskę ku rozwojowi inwestycję należy odrzucić, bo… będzie hałas. Naprawdę, tak to było motywowane.
Z jednej strony, to opozycyjne prawo do krytyki. TVN się w tę krytykę konsekwentnie wpisuje i dlatego traktuję stację jako przedłużenie medialne polityków stojących w kontrze do rządu. To jest także - pewnie nie zamierzona - charakterystyka tego „jak było”. Rzeczywiście „wizjonerzy” PO/PSL potykali się w swoich mocarstwowych zamiarach na detalach o takiej skali.
Dopiero teraz widzimy, że może być inaczej, że firmy, które chyliły się ku upadkowi, mają się świetnie. Wskaźniki gospodarcze nie kłamią. Pisałem kiedyś o kondycji LOT-u. Ktoś kiedyś, na najwyższych szczeblach władzy po prostu pogodził się z tym, że polski przewoźnik może zostać zastąpiony np. przez Air Berlin. Teraz polskie skrzydła się rozwijają tak prężnie, że na lotnisku Okęcie jest mu po prostu ciasno.
CZYTAJ TAKŻE: Jak to jest, że LOT, firma, która miała upaść, teraz tak rozpycha się na rynku? Dlaczego Platformie nic się nie opłacało?
Prawidłowa wizja rozwoju kanałów transportowych, która zawiera również Centralny Port Komunikacyjny niewątpliwie biegnie w poprzek planów państw ościennych. Polacy będą latali z Baranowa, a nie z Frankfurtu być może już za 10-12 lat. Być może wtedy będzie rządził już ktoś inny. Jeśli ktoś chce taki plan przewrócić, to należy wprost powiedzieć, że jest to działanie przeciw polskiemu interesowi.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/358774-wizjonerstwo-a-la-popsl-nie-ma-co-budowac-centralnego-portu-komunikacyjnego-bo-bedzie-halas