Zaznaczył przy tym, że w przypadku branży, która w 90 proc. opiera się na eksporcie, jej wzrost i ogólna kondycja ściśle zależą od sytuacji finansowej, politycznej i gospodarczej na rynkach zagranicznych.
A to, jak wiadomo, jest zawsze najtrudniejsze do przewidzenia
— dodał.
Jak podkreślił w rozmowie z PAP Łącki, branża meblarska jest często wskazywana jako przykład sukcesu polskiego biznesu za granicą i - podobnie jak sektor motoryzacyjny - jest wizytówką naszej gospodarki.
O ich sukcesach słyszymy często, o problemach rzadziej. A tych nie brakuje. Liderzy mogą narzekać, że ich meble są popularne, ale ich marki już nie zawsze. Inne problemy branży to nieterminowe płatności lub ich brak, presja płacowa czy rzadka wymiana mebli przez Polaków
— powiedział.
Autorzy raportu zaznaczyli, że zagraniczni kontrahenci chętnie podejmują współpracę z polskimi meblarzami.
Aby jednak wzmocnić swą pozycję na arenie międzynarodowej i móc dyktować warunki, musimy dokonać jeszcze jednej ważnej zmiany: zbudować własną, mocną markę, bo bez tego polskie firmy nie będą dostatecznie cenione
— napisano.
Raport powstał w oparciu o dane KRD z lipca 2017 r. Partnerem raportu jest Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli.
wkt/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Zaznaczył przy tym, że w przypadku branży, która w 90 proc. opiera się na eksporcie, jej wzrost i ogólna kondycja ściśle zależą od sytuacji finansowej, politycznej i gospodarczej na rynkach zagranicznych.
A to, jak wiadomo, jest zawsze najtrudniejsze do przewidzenia
— dodał.
Jak podkreślił w rozmowie z PAP Łącki, branża meblarska jest często wskazywana jako przykład sukcesu polskiego biznesu za granicą i - podobnie jak sektor motoryzacyjny - jest wizytówką naszej gospodarki.
O ich sukcesach słyszymy często, o problemach rzadziej. A tych nie brakuje. Liderzy mogą narzekać, że ich meble są popularne, ale ich marki już nie zawsze. Inne problemy branży to nieterminowe płatności lub ich brak, presja płacowa czy rzadka wymiana mebli przez Polaków
— powiedział.
Autorzy raportu zaznaczyli, że zagraniczni kontrahenci chętnie podejmują współpracę z polskimi meblarzami.
Aby jednak wzmocnić swą pozycję na arenie międzynarodowej i móc dyktować warunki, musimy dokonać jeszcze jednej ważnej zmiany: zbudować własną, mocną markę, bo bez tego polskie firmy nie będą dostatecznie cenione
— napisano.
Raport powstał w oparciu o dane KRD z lipca 2017 r. Partnerem raportu jest Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli.
wkt/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/354446-polska-w-czolowce-producentow-mebli-na-swiecie-jednak-przedsiebiorcy-borykaja-sie-z-problemem-splacania-zobowiazan?strona=2