Wiceminister infrastruktury i budownictwa, Andrzej Bittel, podkreślił, że PKP PLK realizują program inwestycyjny, Krajowy Program Kolejowy, o wartości 66 mld zł w obecnej perspektywie finansowej. W tym roku podpisały już umowy wartości 13 mld zł; do końca roku ta kwota ma wzrosnąć do 20 mld zł.
Podpisana umowa przewiduje kompleksową modernizację stacji kolejowych w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu, na granicy z Białorusią. Nowe Lokalne Centrum Sterowania Terespol, wyposażone w komputerowe urządzenia, ma zagwarantować bezpieczny i sprawny przejazd pociągów. Wymienionych zostanie 113 rozjazdów. Przebudowana będzie sieć trakcyjna oraz tory. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą tym odcinkiem z prędkością do 160 km/h, a towarowe - do 120 km/h. Zmodernizowany tor i wzmocnione obiekty inżynieryjne pozwolą na prowadzenie ciężkich składów towarowych.
Powstanie nowy wiadukt kolejowy na przejeździe przez drogę nr 812 w pobliżu Białej Podlaskiej, zmodernizowanych będzie 18 innych przejazdów kolejowo-drogowych.
Wykonawcą modernizacji jest firma Trakcja SA z Warszawy. Prace projektowe rozpoczną się jeszcze w tym roku, a zakończenie całej inwestycji planowane jest w sierpniu 2020 r. Koszt zadania to 417,5 mln zł netto, w tym dofinansowanie unijne wynosi prawie 355 mln zł.
ak/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Wiceminister infrastruktury i budownictwa, Andrzej Bittel, podkreślił, że PKP PLK realizują program inwestycyjny, Krajowy Program Kolejowy, o wartości 66 mld zł w obecnej perspektywie finansowej. W tym roku podpisały już umowy wartości 13 mld zł; do końca roku ta kwota ma wzrosnąć do 20 mld zł.
Podpisana umowa przewiduje kompleksową modernizację stacji kolejowych w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu, na granicy z Białorusią. Nowe Lokalne Centrum Sterowania Terespol, wyposażone w komputerowe urządzenia, ma zagwarantować bezpieczny i sprawny przejazd pociągów. Wymienionych zostanie 113 rozjazdów. Przebudowana będzie sieć trakcyjna oraz tory. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą tym odcinkiem z prędkością do 160 km/h, a towarowe - do 120 km/h. Zmodernizowany tor i wzmocnione obiekty inżynieryjne pozwolą na prowadzenie ciężkich składów towarowych.
Powstanie nowy wiadukt kolejowy na przejeździe przez drogę nr 812 w pobliżu Białej Podlaskiej, zmodernizowanych będzie 18 innych przejazdów kolejowo-drogowych.
Wykonawcą modernizacji jest firma Trakcja SA z Warszawy. Prace projektowe rozpoczną się jeszcze w tym roku, a zakończenie całej inwestycji planowane jest w sierpniu 2020 r. Koszt zadania to 417,5 mln zł netto, w tym dofinansowanie unijne wynosi prawie 355 mln zł.
ak/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/353497-standardy-europejskie-na-polskiej-kolei-ponad-400-mln-zl-na-modernizacje-linii-siedlce-terespol?strona=2