Także wprowadzone zmiany w przepisach podatkowych, zmusiły firmy prowadzące tego rodzaju działalność do powiązania obrotu paliwami z zagranicą z miejscem działalności gospodarczej w kraju.
A więc nabywanie paliw z państw UE z wykorzystywaniem usług zarejestrowanego odbiorcy lub składu podatkowego, jest możliwe tylko przez podmiot, który posiada koncesję na obrót paliwami z zagranicą, siedzibę lub zarejestrowany oddział w kraju, a nabycie jest dokonywane w ramach działalności gospodarczej prowadzonej w kraju. 3. Z kolei od 18 kwietnia tego obowiązuje 3 regulacja, czyli pakiet przewozowy, nakazujący każdorazowo zgłoszenie przewozu paliwa do rejestru zgłoszeń (SENT) prowadzonym przez szefa Administracji Skarbowej na Platformie Usług Skarbowo- Celnych (PUESC).
Przewozy paliw są masowo kontrolowane zarówno przez funkcjonariuszy służby celno- skarbowej, ale także policji, Straży Granicznej, a także inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.
Jak podał w jednym z wywiadów wicepremier Mateusz Morawiecki tylko w marcu tego roku w pierwszym miesiącu działania zespolonej Administracji Skarbowej skontrolowano aż 16,5 tysiąca cystern przewożących paliwa, co powoduje, że przewóz paliw, od których nie odprowadzono podatków radykalnie zmalał.
Te wszystkie działania doprowadziły do tego, że rośnie wyraźnie oficjalna sprzedaż paliw, a także zyski obydwu wielkich polskich koncernów paliwowych, a tym samym wpływy podatkowe do budżetu państwa.
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Także wprowadzone zmiany w przepisach podatkowych, zmusiły firmy prowadzące tego rodzaju działalność do powiązania obrotu paliwami z zagranicą z miejscem działalności gospodarczej w kraju.
A więc nabywanie paliw z państw UE z wykorzystywaniem usług zarejestrowanego odbiorcy lub składu podatkowego, jest możliwe tylko przez podmiot, który posiada koncesję na obrót paliwami z zagranicą, siedzibę lub zarejestrowany oddział w kraju, a nabycie jest dokonywane w ramach działalności gospodarczej prowadzonej w kraju. 3. Z kolei od 18 kwietnia tego obowiązuje 3 regulacja, czyli pakiet przewozowy, nakazujący każdorazowo zgłoszenie przewozu paliwa do rejestru zgłoszeń (SENT) prowadzonym przez szefa Administracji Skarbowej na Platformie Usług Skarbowo- Celnych (PUESC).
Przewozy paliw są masowo kontrolowane zarówno przez funkcjonariuszy służby celno- skarbowej, ale także policji, Straży Granicznej, a także inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.
Jak podał w jednym z wywiadów wicepremier Mateusz Morawiecki tylko w marcu tego roku w pierwszym miesiącu działania zespolonej Administracji Skarbowej skontrolowano aż 16,5 tysiąca cystern przewożących paliwa, co powoduje, że przewóz paliw, od których nie odprowadzono podatków radykalnie zmalał.
Te wszystkie działania doprowadziły do tego, że rośnie wyraźnie oficjalna sprzedaż paliw, a także zyski obydwu wielkich polskich koncernów paliwowych, a tym samym wpływy podatkowe do budżetu państwa.
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/350102-rekordowa-sprzedaz-i-zyski-orlenu-po-pierwszym-polroczu-tego-roku-to-efekt-wprowadzenia-trzech-pakietow-prawnych?strona=2