Agencja Rozwoju Przemysłu wspiera tworzenie i wdrażanie innowacji zarówno w dużych, jak i średnich oraz małych firmach; umożliwia MŚP nawiązywanie relacji z dużymi przedsiębiorstwami i wspólne budowanie rozwiązań innowacyjnych
—mówi PAP wiceprezes ARP Michał Szaniawski.
ARP do tej pory współpracowała przede wszystkim z dużym biznesem, dużymi firmami, dużym przemysłem. Chcemy wykorzystać to doświadczenie
—mówi wiceprezes Szaniawski.
Wykorzystujemy je do tego, by - po pierwsze umożliwiać dużym firmom tworzenie i wdrażanie innowacji, czy wspieranie ich w tym zakresie (…). Z drugiej strony, by umożliwiać małym i średnim przedsiębiorstwom nawiązywanie relacji z dużymi i budowanie wspólnie tych rozwiązań innowacyjnych
—wyjaśnia.
Jak wskazuje, jednym z narzędzi, które oferuje Agencja, jest ARP Innovation Pitch.
To jest czysto biznesowy model współpracy, w ramach którego duży przedsiębiorca identyfikuje w jakich obszarach szuka rozwiązań innowacyjnych, my pomagamy znaleźć małych i średnich, którzy już mają gotowe rozwiązania do zaoferowania i do wdrożenia przez tego dużego, a potem ich spotykamy razem i pomagamy wdrożyć to w praktyce
—tłumaczy.
Korzyść jest taka, że duży przedsiębiorca nie musi tracić czasu i wydawać środków na opracowanie i wdrożenie rozwiązania, na które już inny przedsiębiorca wydał pieniądze i zainwestował swój czas, często z użyciem środków publicznych, często z użyciem środków unijnych. Natomiast ten mały dostaje szansę na to, żeby przeskoczyć o kilka pułapów wyżej, jeśli chodzi o poziom biznesu, robiąc transakcję z tym dużym przedsiębiorcą
—dodaje Szaniawski.
kk/PAP
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/339891-arp-pochyli-sie-nad-mniejszymi-przedsiebiorcami-wiceprezes-szaniawski-do-tej-pory-agencja-wspolpracowala-przede-wszystkim-z-duzym-biznesem