Na targach w Hanowerze chcemy zaprezentować Polskę młodą, Polskę odważną, Polskę, która się zmienia (…) która ma ambicję, aby równać do najlepszych
— mówiła premier Beata Szydło podczas otwarcia międzynarodowych targów Hannover Messe 2017.
Beata Szydło wspólnie z kanclerz Niemiec Angelą Merkel otworzyły międzynarodowe targi przemysłowe w Hanowerze. Polska była krajem partnerskim tegorocznej edycji największej i najważniejszej na świecie imprezy przemysłowej.
Hasłem targów Hannover Messe 2017 było „Integrated Industry – Creating Value”. Idea ta łączy w sobie różne tematy związane np. z cyfryzacją produkcji (Industry 4.0) czy efektywnością energetyczną. W hasło to wpisują się działania polskiego rządu, określone w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, w szczególności dotyczące reindustrializacji i innowacyjności. Innowacyjny potencjał Polski zaprezentowany dzięki strategicznemu wsparciu PKN ORLEN, promowało hasło Smart means Poland.
Wśród polskich wystawców, prezentujących swój dorobek w Hanowerze znalazło się 20 polskich start-upów. Były to głównie spółki działające w obszarze technologi informacyjno-komunikacyjnych oraz płatności bezgotówkowych, prezentującew Hanowerze rozwiązania z zakresu cyfrowych usług finansowych, tzw. Fintechu. Wyłącznym Partnerem stoiska polskich start-upów był PKN ORLEN.
Jak mówił Wojciech Jasiński, Prezes Zarządu PKN ORLEN:
Dla młodej, innowacyjnej firmy bardzo ważne jest dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych inwestorów. Właśnie dlatego objęliśmy patronatem i wspieramy obecność polskich start-upów podczas ekspozycji naszego kraju na Hannover Messe. Połączenie potencjału start-upów i zasobów dużej korporacji z całą pewnością dobrze służy upowszechnianiu nowoczesnych technologii, które są siłą napędową współczesnej gospodarki. Staramy się nawiązywać relacje z młodymi innowatorami. W tym celu stworzyliśmy platformę internetową poświęconą innowacjom, gdzie określiliśmy nasze priorytety w tej dziedzinie, a także umożliwiamy kontakt firmom start-upowym.
Nie bez znaczenia w kontekście zaangażowania PKN ORLEN w targi Hannover Messe jest również fakt, że firma jest największym polskim inwestorem na rynku niemieckim. Od 14 lat za pośrednictwem spółki zależnej ORLEN Deutschland zarządza największą w Niemczech siecią stacji paliw działających w segmencie ekonomicznym pod marką Star. Koncernowi zależy, aby przekuć swój sukces w ekspansji zagranicznej, na sukces innych rodzimych firm.
Jak podkreślał Tadeusz Kościnski, wiceminister rozwoju:
Mamy czym się chwalić. Polskie start-upy są coraz bardziej rozpoznawalne na świecie. Niewątpliwie pomoże im w tym jeszcze obecność na targach Hannover Messe, które średnio odwiedza ok. 200 tys. zwiedzających.
Targi Hannover Messe to liga mistrzów. Jako kraj partnerski, Polska jest ich istotną częścią. Nasze firmy pokazują na targach nowoczesność i kreatywność. Smart means Poland
— mówił wicepremier M. Morawiecki.
Robert Bombała
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/338802-pkn-orlen-glownym-partnerem-strategicznym-innowacyjnej-polski-na-hannover-messe-2017
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.