Ta konstrukcja, którą przyjmujemy będzie dotyczyła wszystkich dróg śródlądowych na terenie naszego kraju
— dodał.
Koncepcja biznesowego podejścia, czyli stworzenia spółek oczywiście z dominującą rolą skarbu państwa, jest dla nas zapewnieniem na ciągłość finansowania
— kontynuował Gróbarczyk.
Z drugiej strony jesteśmy przekonani, że jest to jedyny element, który przyniesie kapitał służący realizacji tych inwestycji w sposób niezakłócony i taki, który w przyszłości będzie gwarantował zyski z realizacji tych inwestycji. Dodatkowo jeszcze będzie podstawą do utrzymania tych dróg
— dodał.
Wicemarszałek Sejmu Joachim Brudziński (PiS) powiedział zaś, że jeżeli jest dziś osoba w Polsce, której należą się szczególne podziękowania nie tylko z punktu widzenia lokalnego, mieszkańców Pomorza Zachodniego, ale tym którym los polskiego gospodarki narodowej - to jest nią prezes PiS.
Brudziński podkreślił, że Kaczyński był politykiem postrzegającym gospodarkę i Polskę jako integralną, spójną całość.
Świnoujście czekało 72 lata na to, by ostatecznie na trwałe połączyć wyspę Uznam z wyspą Wolin
— dodał. Podkreślił, że nie byłoby tej decyzji, gdyby nie determinacja i wola premiera Kaczyńskiego. „Nie byłoby Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, gdyby nie wola polityczna, program i konsekwentne dążenie, by ono powstało” - zaznaczył.
Zwrócił się do dziennikarzy biorących udział w spotkaniu:
Wiecie o tym bardzo dobrze, z jakimi problemami mieliśmy do czynienia jako mieszkańcy Pomorza Zachodniego, ale również Trójmiasta - bo postrzegamy wybrzeże jako całość - gdy za gospodarkę morską odpowiadał jeden z siedmiu podsekretarzy stanu w ministerstwie infrastruktury.
To wtedy - podkreślił Brudziński - zapadały decyzje o likwidacji stoczni w Szczecinie, ale i likwidacji stoczni w Gdyni. Podkreślił, że to wtedy zapadały decyzje, że ważniejsze są połączenia komunikacyjne tzw. równoleżnikowe zamiast południkowych otwierających porty wybrzeża zachodniego i wschodniego.
Kaczyński jeszcze przed spotkaniem w Zarządzie Portów odwiedził także stocznię szczecińską, gdzie wygłosił oświadczenie do mediów.
wkt/PAP
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Ta konstrukcja, którą przyjmujemy będzie dotyczyła wszystkich dróg śródlądowych na terenie naszego kraju
— dodał.
Koncepcja biznesowego podejścia, czyli stworzenia spółek oczywiście z dominującą rolą skarbu państwa, jest dla nas zapewnieniem na ciągłość finansowania
— kontynuował Gróbarczyk.
Z drugiej strony jesteśmy przekonani, że jest to jedyny element, który przyniesie kapitał służący realizacji tych inwestycji w sposób niezakłócony i taki, który w przyszłości będzie gwarantował zyski z realizacji tych inwestycji. Dodatkowo jeszcze będzie podstawą do utrzymania tych dróg
— dodał.
Wicemarszałek Sejmu Joachim Brudziński (PiS) powiedział zaś, że jeżeli jest dziś osoba w Polsce, której należą się szczególne podziękowania nie tylko z punktu widzenia lokalnego, mieszkańców Pomorza Zachodniego, ale tym którym los polskiego gospodarki narodowej - to jest nią prezes PiS.
Brudziński podkreślił, że Kaczyński był politykiem postrzegającym gospodarkę i Polskę jako integralną, spójną całość.
Świnoujście czekało 72 lata na to, by ostatecznie na trwałe połączyć wyspę Uznam z wyspą Wolin
— dodał. Podkreślił, że nie byłoby tej decyzji, gdyby nie determinacja i wola premiera Kaczyńskiego. „Nie byłoby Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, gdyby nie wola polityczna, program i konsekwentne dążenie, by ono powstało” - zaznaczył.
Zwrócił się do dziennikarzy biorących udział w spotkaniu:
Wiecie o tym bardzo dobrze, z jakimi problemami mieliśmy do czynienia jako mieszkańcy Pomorza Zachodniego, ale również Trójmiasta - bo postrzegamy wybrzeże jako całość - gdy za gospodarkę morską odpowiadał jeden z siedmiu podsekretarzy stanu w ministerstwie infrastruktury.
To wtedy - podkreślił Brudziński - zapadały decyzje o likwidacji stoczni w Szczecinie, ale i likwidacji stoczni w Gdyni. Podkreślił, że to wtedy zapadały decyzje, że ważniejsze są połączenia komunikacyjne tzw. równoleżnikowe zamiast południkowych otwierających porty wybrzeża zachodniego i wschodniego.
Kaczyński jeszcze przed spotkaniem w Zarządzie Portów odwiedził także stocznię szczecińską, gdzie wygłosił oświadczenie do mediów.
wkt/PAP
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/338606-kaczynski-o-odrzanskiej-drodze-wodnej-jest-bardzo-wazna-chodzi-o-ozywienie-gospodarcze-i-dziesiatki-tysiecy-nowych-miejsc-pracy?strona=2