Nie ma w tym nic nowego, gdyż międzykontynentalne połączenia kolejowe (łączące Pekin i Europę) istniały już sto lat temu
— dodała.
Chodzi o „inteligentny chwyt marketingowy” twórców ambitnego chińskiego projektu Nowego Jedwabnego Szlaku - uważa Fallon.
Pociąg wydaje się bardziej praktyczny, mniej uzależniony od warunków klimatycznych niż statek. Jednak na razie trudno przewidywać, jakie przyniesie to korzyści gospodarcze
— przyznaje He Tianjie z uniwersytetu w Oksfordzie.
Fallon dodaje, że „wiele kosztów jest ukrywanych”, np. koszty ochraniania pociągu czy utrzymania torów. Wskazała też na wyzwania logistyczne, np. konieczność przeniesienia kontenerów do innych wagonów na granicy z Białorusią ze względu na inną szerokość torów w krajach byłego ZSRR.
PAP/pc
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Nie ma w tym nic nowego, gdyż międzykontynentalne połączenia kolejowe (łączące Pekin i Europę) istniały już sto lat temu
— dodała.
Chodzi o „inteligentny chwyt marketingowy” twórców ambitnego chińskiego projektu Nowego Jedwabnego Szlaku - uważa Fallon.
Pociąg wydaje się bardziej praktyczny, mniej uzależniony od warunków klimatycznych niż statek. Jednak na razie trudno przewidywać, jakie przyniesie to korzyści gospodarcze
— przyznaje He Tianjie z uniwersytetu w Oksfordzie.
Fallon dodaje, że „wiele kosztów jest ukrywanych”, np. koszty ochraniania pociągu czy utrzymania torów. Wskazała też na wyzwania logistyczne, np. konieczność przeniesienia kontenerów do innych wagonów na granicy z Białorusią ze względu na inną szerokość torów w krajach byłego ZSRR.
PAP/pc
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/337735-nowy-jedwabny-szlak-przetarty-pierwszy-brytyjski-pociag-towarowy-dotarl-do-chin-trasa-wiodla-min-przez-polske-i-kazachstan?strona=2
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.