Do końca 2020 r. ma zostać zmodernizowany odcinek linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice za ok. 966 mln zł. We wtorek PKP PLK podpisały umowę z wykonawcą inwestycji - konsorcjum Strabag/Krakowskie Zakłady Automatyki.
Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podkreślił podczas podpisania umowy, że jest ona jednym z ważnych elementów Krajowego Programu Kolejowego (KPK), opiewającego na ok. 66 mld zł.
Jeszcze przed rokiem mieliśmy naprawdę duże wątpliwości, czy uda się zrealizować ten bardzo ambitny i obszerny program inwestycji kolejowych (). Dzisiaj patrząc z perspektywy roku, możemy powiedzieć, że realizacja KPK (…) na pewno się powiedzie
— ocenił Adamczyk.
Jak dodał, proces inwestycyjny został „rozpędzony” przez PKP PLK w takim stopniu, że do końca przyszłego roku będzie uruchomionych 75 proc. inwestycji zawartych w tym programie, a w roku 2019 - wszystkie.
To jest bardzo ważne z punktu widzenia realizacji strategii rządu przebudowy i modernizacji polskich kolei
— zaznaczył minister infrastruktury.
Zakres modernizacji blisko 20-kilometrowego odcinka linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice zakłada przebudowę nasypu ziemnego biegnącego przez centrum miasta i dobudowanie na nim dwóch par torów, oraz powstanie nowych mostów na Wiśle i stacji kolejowych.
Na tym odcinku przebudowany zostanie szklak kolejowy, który zmieni sposób organizacji transportu w aglomeracji krakowskiej. Uczyni przejazd szklakiem E 30 bezpiecznym, w czasie konkurencyjnym dla transportu samochodowego
— ocenił Adamczyk.
Według zapowiedzi prezesa PKP PLK Ireneusza Merchela prace budowlane rozpoczną się w lipcu 2017 r., a mają się zakończyć z końcem 2020 r.
Dzięki inwestycji przez Kraków będzie jeździć więcej pociągów, skróci się też czas ich przejazdów. Zmodernizowane stacje i nowe przystanki zapewnią wygodę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych, szczególnie na linii E 30, biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Do końca 2020 r. ma zostać zmodernizowany odcinek linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice za ok. 966 mln zł. We wtorek PKP PLK podpisały umowę z wykonawcą inwestycji - konsorcjum Strabag/Krakowskie Zakłady Automatyki.
Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podkreślił podczas podpisania umowy, że jest ona jednym z ważnych elementów Krajowego Programu Kolejowego (KPK), opiewającego na ok. 66 mld zł.
Jeszcze przed rokiem mieliśmy naprawdę duże wątpliwości, czy uda się zrealizować ten bardzo ambitny i obszerny program inwestycji kolejowych (). Dzisiaj patrząc z perspektywy roku, możemy powiedzieć, że realizacja KPK (…) na pewno się powiedzie
— ocenił Adamczyk.
Jak dodał, proces inwestycyjny został „rozpędzony” przez PKP PLK w takim stopniu, że do końca przyszłego roku będzie uruchomionych 75 proc. inwestycji zawartych w tym programie, a w roku 2019 - wszystkie.
To jest bardzo ważne z punktu widzenia realizacji strategii rządu przebudowy i modernizacji polskich kolei
— zaznaczył minister infrastruktury.
Zakres modernizacji blisko 20-kilometrowego odcinka linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice zakłada przebudowę nasypu ziemnego biegnącego przez centrum miasta i dobudowanie na nim dwóch par torów, oraz powstanie nowych mostów na Wiśle i stacji kolejowych.
Na tym odcinku przebudowany zostanie szklak kolejowy, który zmieni sposób organizacji transportu w aglomeracji krakowskiej. Uczyni przejazd szklakiem E 30 bezpiecznym, w czasie konkurencyjnym dla transportu samochodowego
— ocenił Adamczyk.
Według zapowiedzi prezesa PKP PLK Ireneusza Merchela prace budowlane rozpoczną się w lipcu 2017 r., a mają się zakończyć z końcem 2020 r.
Dzięki inwestycji przez Kraków będzie jeździć więcej pociągów, skróci się też czas ich przejazdów. Zmodernizowane stacje i nowe przystanki zapewnią wygodę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych, szczególnie na linii E 30, biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju.
Czytaj dalej na następnej stronie ===>
Strona 1 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/336084-wielka-inwestycja-kolejowa-za-966-mln-zl-adamczyk-jeszcze-przed-rokiem-mielismy-duze-watpliwosci-czy-uda-sie-zrealizowac-ten-bardzo-ambitny-program