Z kolei węgla przeładowano mniej o ponad 20 proc. To od ponad dwóch lat stała tendencja w Szczecinie i Świnoujściu - powiedziała Woźniak-Lewandowska. Jak dodała, spadek przeładunków węgla jest na szczęście jednak mniejszy niż wcześniej, co może oznaczać, że jego przeładunki zaczną wzrastać.
W lutym 2017 r. przeładowano więcej węgla niż w tym samym okresie ubr. Według Woźniak-Lewandowskiej, wzrost odnotowano zarówno w imporcie tego surowca, jak i eksporcie. Porty obsłużyły jeden duży statek z Kolumbii, a także dwie duże jednostki z koksem do Indii oraz z węglem do Niemiec. Poza tym obsłużono także barki z węglem płynące do Niemiec.
Na wyniki portów w segmencie węgla wpływają armatorzy, którzy wybierają trójmiejskie porty.
Utrzymujący się spadek zanotowano w przeładunkach rudy - o blisko 12 proc. mniej niż na początku 2016 r. Jak tłumaczy Woźniak-Lewandowska, na wyniki portów w tym segmencie wpływ mają zamówienia od hut czeskich i słowackich.
Inne ładunki masowe również odnotowały spadek o ponad 8 proc.; obsłużono mniej kruszyw i nawozów oraz chemikaliów i matanolu.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami: w Szczecinie i Świnoujściu.
W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.
ems/(PAP)
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Z kolei węgla przeładowano mniej o ponad 20 proc. To od ponad dwóch lat stała tendencja w Szczecinie i Świnoujściu - powiedziała Woźniak-Lewandowska. Jak dodała, spadek przeładunków węgla jest na szczęście jednak mniejszy niż wcześniej, co może oznaczać, że jego przeładunki zaczną wzrastać.
W lutym 2017 r. przeładowano więcej węgla niż w tym samym okresie ubr. Według Woźniak-Lewandowskiej, wzrost odnotowano zarówno w imporcie tego surowca, jak i eksporcie. Porty obsłużyły jeden duży statek z Kolumbii, a także dwie duże jednostki z koksem do Indii oraz z węglem do Niemiec. Poza tym obsłużono także barki z węglem płynące do Niemiec.
Na wyniki portów w segmencie węgla wpływają armatorzy, którzy wybierają trójmiejskie porty.
Utrzymujący się spadek zanotowano w przeładunkach rudy - o blisko 12 proc. mniej niż na początku 2016 r. Jak tłumaczy Woźniak-Lewandowska, na wyniki portów w tym segmencie wpływ mają zamówienia od hut czeskich i słowackich.
Inne ładunki masowe również odnotowały spadek o ponad 8 proc.; obsłużono mniej kruszyw i nawozów oraz chemikaliów i matanolu.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami: w Szczecinie i Świnoujściu.
W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.
ems/(PAP)
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/333982-rozwijaja-sie-porty-wzrosla-ilosc-przeladunkow-w-szczecinie-i-swinoujsciu?strona=2
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.