Zwrócił też uwagę, że w związku z rosnąc populacją miast i coraz bardziej zakorkowanymi ulicami będzie rosła popularność usług współdzielenia aut, czyli carsharingu.
Dotyczy to szczególnie centr wielkich miast, na co Daimler jest przygotowany
— zapewnił.
Zetsche przypomniał, że przemysł motoryzacyjny poważnie podchodzi do problemu bezpieczeństwa w transporcie i dlatego rozwija inteligentne technologie, które mają zmniejszyć liczbę wypadków i ofiar.
W niektórych obszarach samochody są już bardzo inteligentne. Kiedy weźmie się pod uwagę, że 90 proc. wypadków spowodowanych jest ludzkimi błędami, to trzeba podkreślić, że w tych przypadkach wsparcie jakie otrzymujemy od współczesnego samochodu jest już zdecydowanie silniejsze. (…) Jednak należy przyznać, że rozwiązania sztucznej inteligencji nie są na razie wystarczająco dobre. Ale ostatecznie nasze plany zakładają, że opracowana zostanie idealna równowaga między komputerem a człowiekiem, która zapewni bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa
— dodał.
Na koniec spotkania zwrócił uwagę, że koncern rozważa w przyszłości scenariusz, że samochody autonomiczne Daimlera będą korzystać z platformy technologicznej koncernu Uber.
Z Genewy Łukasz Marciniak (PAP)/ems
Drukujesz tylko jedną stronę artykułu. Aby wydrukować wszystkie strony, kliknij w przycisk "Drukuj" znajdujący się na początku artykułu.
Zwrócił też uwagę, że w związku z rosnąc populacją miast i coraz bardziej zakorkowanymi ulicami będzie rosła popularność usług współdzielenia aut, czyli carsharingu.
Dotyczy to szczególnie centr wielkich miast, na co Daimler jest przygotowany
— zapewnił.
Zetsche przypomniał, że przemysł motoryzacyjny poważnie podchodzi do problemu bezpieczeństwa w transporcie i dlatego rozwija inteligentne technologie, które mają zmniejszyć liczbę wypadków i ofiar.
W niektórych obszarach samochody są już bardzo inteligentne. Kiedy weźmie się pod uwagę, że 90 proc. wypadków spowodowanych jest ludzkimi błędami, to trzeba podkreślić, że w tych przypadkach wsparcie jakie otrzymujemy od współczesnego samochodu jest już zdecydowanie silniejsze. (…) Jednak należy przyznać, że rozwiązania sztucznej inteligencji nie są na razie wystarczająco dobre. Ale ostatecznie nasze plany zakładają, że opracowana zostanie idealna równowaga między komputerem a człowiekiem, która zapewni bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa
— dodał.
Na koniec spotkania zwrócił uwagę, że koncern rozważa w przyszłości scenariusz, że samochody autonomiczne Daimlera będą korzystać z platformy technologicznej koncernu Uber.
Z Genewy Łukasz Marciniak (PAP)/ems
Strona 2 z 2
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/gospodarka/330951-prezes-daimlera-nowoczesne-silniki-diesla-powinny-pozostac-na-rynku-sa-tak-samo-czyste-jak-wspolczesne-napedy-benzynowe?strona=2
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Najważniejsze teksty publicystyczne i analityczne w jednym miejscu! Dołącz do Premium+. Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.